هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

کتاب عکاسی «عکس درصد» منتشر شد

در دنیای معاصر و امروزی؛ عکاسی علاوه بر همه کارکردهای تخصصی، یکی از منابع فراگیر لذت جویی است که حسب دانش و مهارت های زیبائی شناختی، این لذت عمیق تر، تأثیرگذارتر و ماندگارتر می شود.» «تسلط به حداقل فنون و توانائی های عکاسی لازمه ی زندگی مدرن امروزی و مانند خواندن و نوشتن بخشی از سواد عمومی مردم محسوب می شود.

کتاب «عکس درصد ـ از عکاسی لذت ببرید» نوشته سعید فلاح فر و حاوی توضیحات مختصر و توصیه های کوتاه و کاربردی عکاسی است که حسب اطلاعات خواننده، هم برای علاقه مندان آماتور و هم برای عکاسان حرفه ای، مفید خواهد بود. نکاتی  که اگرچه گاهی به نظر بسیار ساده بیان می شوند اما عملاً تاثیرگذارند. به عبارتی، فشرده تجربیات عکاس بوده و می تواند عکاسی را به تجربه ای لذت بخش تبدیل کند. خوانندگان می توانند با مطالعه این کتاب؛ علاوه بر الزامات اولیه برای تهیه و مراقبت از دوربین عکاسی و ظرائف اخلاق حرفه ای و…، با تنظیمات معمول و فنی دوربین های عکاسی، علائم و اصطلاحات رایج عکاسی و اصول مهم قاب بندی و انتخاب موضوع آشنا شوند. همچنین در فصول مجزا، نکته هایی را برای عکاسی معماری، عکاسی طبیعت، عکاسی ورزشی، عکاسی مستند، عکاسی پرتره و کودک، عکاسی پاناروما، HDR و… به تفکیک موضوع ارائه می کند. «عکس درصد» آنقدر فشرده و خلاصه و کاربردی نوشته شده که می تواند به عنوان هندبوک و مرجع، همراهی دائمی و گره گشا برای دوستداران عکاسی باشد.

«عکس درصد ـ از عکاسی لذت ببرید» را نشر آوینه در ۱۱۴ صفحه منتشر کرده و علاقه مندان و تورهای گردشگری و عکاسی می توانند سفارش خود را از طریق نشانی سایت انتشارات و یا با شماره تلفن ۰۹۱۹۲۲۴۲۰۱۷ اعلام کنند.

مقدمه ناشر:

سعید فلاح فر کارشناس صاحب نام امور هنری و دانش آموخته ی تاریخ‌ هنر است. سال ها در گروه های هنر دانشگاه تدریس کرده و نمایشگاه های متعددی از او در داخل و خارج از کشور برپا شده است. هنرمندان و عکاسان برجسته کشور علاوه بر آثارش با نقدها و مقاله های تخصصی این پژوهشگر و هنرمند نیز آشنا هستند. نکته های نغز و ظریف این کتاب راهنما، حاصل تجربه های دقیق عملی و شخصی است که قطعاً برای همه علاقه مندان و در هر سطحی لازم و جذاب خواهد بود.

 

نویسنده مهمان

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید