هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

کیت اسپید طراح مشهور آمریکایی درگذشت

پیکر کیت اسپید، از طراحان برجسته آمریکایی که برای تولید کیف‌های زنانه خلاقانه معروف بود در آپارتمانش در نیویورک پیدا شده است. پلیس در حال تحقیقات درباره علت مرگ اوست و گفته از ظواهر امر مرگ کیت اسپید خودکشی به نظر می‌رسد.

پلیس پیکر خانم اسپید را صبح روز سه‌شنبه (پنجم ژوئن) در آپارتمانش واقع در خیابان پارک منهتن نیویورک پیدا کرد. خانم اسپید که به طراحی لباس کشف و جواهرات می‌پرداخت به ویژه به علت طراحی کیف دستی شهرت داشت. او کمپانی تولید کیف دستی کیت اسپید را در سال ۱۹۹۳ تاسیس کرد و آن را در سال ۲۰۰۷ فروخت.

این کمپانی که با علامت انحصاری اسپید (آس پیک) شهرت دارد سال گذشته به ارزشی حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار فروخته شد. پلیس نیویورک علاوه بر تایید مرگ خانم اسپید، ۵۵ ساله، گفته یادداشتی از او در کنار جسدش پیدا شده اما از جزئیات محتوای آن خبر نداده است.

طراحی‌های خاص او برای کیف‌های زنانه به امضای کیت اسپید در عالم مد تبدیل شده بود و از تنوع ویژه‌ای برخوردار بودند و استفاده او از رنگها‌ی مختلف از سوی بسیاری از هنرمندان مورد استقبال قرار می‌گرفت.

فروشگاه اصلی محصولات کیت اسپید در مرکز نیویورک واقع شده است.

 

گفته می‌شود افراد مشهوری چون کاترین میدلتون، همسر ویلیام شاهزاده بریتانیا و خواهرش پیپا هر دو از مشتریان کیت اسپید بودند. آوازه ی برند او تا شرق آسیا هم گسترش یافته بود به گونه ای که یورا، خواننده معروف کره جنوبی و بنگ مین-آ از گروه دختران روز؛ نام گیو-ری، هنرپیشه کره‌ای و کلی چن، خواننده هنگ‌کنگی هم از او خرید می‌کردند.

خانم اسپید همواره به علت طراحی‌هایش و هم به علت شخصیت خودش مورد توجه بود

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید