هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

گالری های ایرانی در آرت دبی پرطرفدار بودند

۹ گالری ایرانی با حضور موفق در آرت دبی ۲۰۱۷

چند سالی هست که امارات با شهری از گالری ها در دبی موفق شده است به عنوان یک قطب هنری در خاورمیانه، نقش اول را بازی کند، همین طور با توجه به بازار سرمایه و حضور مخاطبان مختلف اروپایی و عرب، از نظر فروش و تجارت هنر نیز میتوان تلاش های این مجموعه ها را پرثمر دانست. اما با این حال ورق چندان هم از دست هنرمندان کشورهای دیگر به خصوص ایران خارج نشده است، به خصوص که اغلب هنرمندان این منطقه در کشورهایی با پیشینه قدیمی تر مانند ایران فعالیت می کنند.

آرت دبی یک رویداد هنری بین المللی

آرت دبی در بین رویداد های مختلف هنری در امارات یکی از مطرح ترین هاست و به صورت خاصی برگزار می شود که اعتبار آن را همیشه بالا نگه دارند. امسال ۹ گالری ایرانی در این رویداد با آثاری از هنرمندان همکار خود شرکت کردند و به نظر می رسد علاوه بر استقبال مخاطبان و هنردوستان، مورد توجه رسانه های مختلف نیز قرار گرفته اند. این رویداد هنری شامل دو بخش آثار مدرن و معاصر بود و ۹۴ گالری از ۴۳ کشور در آن شرکت کرده بودند. ۶ گالری اُ، محسن، خاک، زیرزمین دستان، آب/انبار و Ag ذیل گالری‌های معاصر و سه گالری شیرین، شهریور و آریا در حوزه مدرن آثار خود را ارائه دادند. در این بین گالری های Ag و محسن طرفداران بیشتری کسب کردند، همین طور گالری خاک که شعبه ای هم در این کشور دارد مخاطبان بالایی داشتند.

امیرحسین زندی، مدیر گالری شهریور در توضیح آنکه چرا این گالری به آرت دبی توجه نشان داده است، گفت: ما در این نمایشگاه خواستیم هنرمندان مجرب و پر سابقه ایرانی را – مسعود عربشاهی و ابوالقاسم سعیدی- معرفی کنیم. آثار این دو هنرمند یگانه و بی نظیر است و این در حالی است که بیش از ۴۰ سال است که در جایی به نمایش گذاشته نشده است و ما تصمیم گرفتیم آن‌ها را در “آرت دوبی” ارائه دهیم. نیمی از کارهای ما در این  رویداد هنری به فروش رفت. این اولین بار است که ۶ گالری از ایران در نمایشگاه شرکت کردند و آرت دوبی باید به عنوان برگزار کننده این نمایشگاه احساس مسئولیت بیشتری در قبال معرفی این گالری‌ها به مخاطبان می‌کرد.

علیرضا محمدشاه

http://www.shariot.ir

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید