هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

۲۹۲۲ پرتره از اوباما در هشت سال ریاست جمهوری

با نزدیک شدن به زمان پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، پروژه هشت ساله یک نقاش آمریکایی هم به پایان رسیده است.

راب پرویت نقاشی است که برای ۸ سال زندگی روزمره آقای اوباما را دنبال کرد، و هر روز یک تصویر از رئیس جمهوری آمریکا را نقاشی کرد. ماه گذشته، مجموعه‌ی نقاشی‌های پرویت از باراک اوباما – که نزدیک به ۳۰۰۰ نقاشی است – در گالری گوین براون نیویورک به نمایش در آمد.

راب پرویت می‌گوید:

وقتی اوباما در انتخابات پیروز شد، به خودم گفتم باید چیزی پیدا کنم که انرژی‌ام را صرف‌ آن کنم. نمی‌توانستم به زندگی معمولی باز گردم… برای همین متعهد شدم که در طول دوران ریاست‌جمهوری او، هر روز یک نقاشی از اوباما بکشم. یک نوع دفترچه خاطرات بصری.”

“وقتی داشتم فکر می‌کردم قرار است این دفترچه خاطرات چه شکلی باشد، به فکر شهرم افتادم، یعنی واشنگتن دی‌سی. شهری که پر از انواع و اقسام مجسمه در یادبود رئیس‌جمهوری‌های پیشین آمریکا است. برای همین، می‌خواستم از رنگ‌‎های مردسالارانه آمریکایی قرمز، سفید و آبی استفاده کنم تا با تصویر اوباما یک برداشت جدید از پرچم آمریکا را ارایه دهم.”

گالری گوین براون نیویورک

به نظر راب پرویت همه این ۲۹۲۲ نقاشی بخشی از بدنه یک کار هنری هستند که  مانند تاریخچه‌ای از دوران ریاست‌جمهوری اوباما به تصویر کشیده شده‌اند. به گفته‌ او:

اندازه همه نقاشی‌ها، و سبک همه آن‌ها یکی است: چه وقتی که رئیس جمهور در تعطیلات به سر می‌برد و در حال بستنی خوردن بود، چه وقتی که داشت لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه را امضا می‌‎کرد. ارزش و اهمیت همه این‌ رویدادها در پروژه برای من یکی بود… برای اینکه می‌خواستم این پروژه یادبودی از تمام دوران ریاست جمهوری اوباما باشد.

گالری گوین براون نیویورک

“وقتی به ۲۰ ژانویه فکر می‌کنم، می‌دانم که آن روز برای من – مثل خیلی از آمریکایی‌های دیگر – یک روز پر از احساس خواهد بود. خداحافظی با آقای اوباما کار آسانی نیست.”

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید