هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

به روز کردن مبدا؛ درباره آثار پاتریسیو کامپیلو

درباره آثار طراح مد : پاتریسیو کامپیلو (Patricio Campillo)

فلسفه ی آثار: تکامل مدارم

محو کردن خطوط بین جنسیت ها

مخالفت با فشنِ سریع (مدِ روز)

 تمرکز قوی بر پایداری

و در آخر توجه به فرهنگ مکزیک

پاتریسیو کامپیلو (Patricio Campillo) در برند لباس خود با نام «د پک» (The Pack) یک نمای منحصر به فرد در لباس های مردانه ایجاد کرده است. او با استفاده از ابریشم، چرم، پشم و … و با در نظر گرفتن معماری مکزیکی و تاثیرات مینیمالیسم لباس های برای مردان سراسر جهان تولید کرده است؛ تلفیقی از سنت و تکنیک های مدرن که در بستری معاصر ارائه می شوند. کامپیلو در زمینه های مختلفی از جمله فشن ژورنالیسم، مدیریت ارتباطات، مدیر هنری و طراح هنری فعالیت کرده است.

 

تولید کردن چیزی که بخشی از زندگی شخص دیگری می شود برای او یکی از لذت بخش ترین چیزهاست. شعار اصلی برند او تکامل مداوم و پایدار است. او معتقد است مردان باید به دور از تعصبات و پیش داوری ها لباس بپوشند. “من فکر می کنم کار کردن روی لباس های مردانه باعث می شود تعصبات شکل دیگری به خود بگیرد و تعریف مردانگی حالتی صیمانه و دوستانه تر به خود بگیرد.

 

چرا بروز زنانگی در مردان یک خبط و اشتباه تعریف شده است؟ چه اشکالی دارد زنان لباس های مردان را بپوشند؟ من عاشق این هستم که خطوط و مرزهای بین جنسیت ها محو شود و دوست دارم روزی را ببینم که “مدِ روز” در صنعت مد و فشن وجود نداشته باشد. من دوست دارم آثار من یک تلنگر نباشند بلکه یک پروسه مدارم تکاملی باشند و ما از دیدن این پیشرفت لذت ببریم”

 

او در آثار مفهومی خود گاه به مسائل سیاسی داخل مکزیک نیز پرداخته است از قبیل ارتباط مکزیک و امریکا و از بین رفتن تنش های بین این دو کشور. در آثار کامپیلو میتوانید رگه های بسیاری از فرهنگ و سنت های مکزیک و همچنین بخشی از هویت و تجربه زیسته اش را درک کنید.

 

بابک حقی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید