هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

تام کروز برای فیلم تازه راهی فضا می‌شود

در فضا درباره فضا

تا به حال فیلم های بی‌شماری درباره فضا ساخته شده ولی تخیلی ترین آن‌ها هم در استودیوهای زمینی فیلم‌برداری شده بودند. اما تام کروز قرار است این رویه را تغییر دهد و نخستین فیلم فضایی را واقعا در فضا فیلم‌برداری کند.

به گزارش تارنمای علمی «اسپیس شاتل آلمِنَک»، تام کروه در اکتبر سال ۲۰۲۱ راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شود. هم‌چنین داگ لیمان کارگردان فیلم، یک‌فضانور‌د، و خدمه‌ای دیگر نیز همراهان وی در این سفر فضایی خواهند بود.

داگ لیمان کارگردان آمریکایی، از دوستان نزدیک تام کروز است و آن‌ها در فیلم‌های «لبه فردا» و «ساخت آمریکا» با یکدیگر همکاری داشتند.

آن‌ها قرار است با فضاپیمای «دراگون اسپیس اکس» متعلق به شرکت «اسپیس اکس» به ایستگاه بین‌المللی فضایی برسند. سپس مراحل فیلمبرداری و تولید در اتاق‌های شرکت خصوصی دیگری به نام «اکسیوم اسپیس»، که به ایستگاه بین المللی فضایی متصل است، انجام می‌شود.

گفته می‌شود تام کروز که از ستاره‌های هالیوود به شمار می‌رود، نقش مهمی در پیدایش این پروژه سینمایی دارد و شخصاً پشتیبانی ایلان ماسک و ناسا را برای مشارکت در تولید این فیلم جلب کرده است.

ناسا از پشتیبانان این پروژه‌ی سینمایی است.

جالب است بدانیم که تام کروز از معدود ستاره‌های سینماست که بدلکار ندارد و تمامی صحنه‌های حادثه‌ای فیلم‌هایش را خودش بازی می‌کند.

تام کروز

به گفته منابع غیر رسمی، این فیلم تازه که هنوز عنوان و جزئیات آن اعلام نشده، با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری و توسط «پارامونت» تولید می‌شود. البته شرکت اسپیس اکس و ناسا هم در آن مشارکت دارند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید