هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

اولین گام تور نمایشگاهی گلیچ آرت: زبان پیکسل

اجرای پژوهشی صدا-تصویر با عنوان گلیچ‌آرت:زبان پیکسل توسط وحید قادری و راضیه کوشکی، جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ در تماشاخانه استاد رادی رشت برگزار خواهد شد.
پلتفرم ۱۰۱ پس از برگزاری اولین تور نمایشگاهی گروهی عکس با عنوان «لحظه قطعی» که تابستان ۱۳۹۷ در شش گالری تهران و اصفهان برپا شد، امسال برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین تور نمایشگاهی گلیچ‌ویدئو‌آرت را تدارک دیده است.

در اولین‌گام از این تور اجرای پژوهشی گلیچ‌آرت: زبان پیکسل با کیوریتوری محمد‌علی فاموری و صادق مجلسی و گفتمان پژوهشی توسط رامین سعیدیان، محلی برای معرفی گلیچ‌ویدئو‌آرت به دوستداران هنر مدرن خواهد بود.

خطاهای فن‌آوری که محصول نقص در دستگاه‌های دیجیتالی هستند، به ما تصاویر ناقصی ارائه می‌دهند. این خطوط ناقص و درهم تنیده ویدئویی و نویزهای صوتی، نقوش پیکسلی و‌ دیجیتالی زیبایی‌شناسی گلیچ‌آرت را تشکیل می‌دهند. در پروسه خلق اثر گلیچ از طرفی ما به پخش‌کننده دیجیتالی به عنوان رسانه متکی هستیم و از طرف دیگر هنرمند قرار دارد و ضلع سوم را تفسیر این هنر دیجیتالی توسط مخاطب می‌سازد.

تماشاخانه استاد رادی به نشانی رشت، خیابان سعدی، پل بوسار، روبه‌روی بلوار بوسار جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸ میزبان دوستداران ‌موسیقی الکترونیک و تصاویر دیجیتالی خواهد بود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید