هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

جایزه بهترین فیلم گلدن گلوب از آن فیلم ۱۹۱۷ شد

افتخارات ۱۹۱۷ در ۲۰۲۰

هفتاد و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز گلدن گلوب با موفقیت غیر منتظره‌ی «۱۹۱۷» همراه بود و این فیلم توانست دو جایزه مهم سال را از آن خود کند.

انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود که برگزارکننده این مراسم است، جایزه بهترین کارگردانی را به سم مندس بریتانیایی اهدا کرد و این اثر به عنوان بهترین فیلم درامای سال برگزیده شد. ۱۹۱۷ با فیلم های مرد ایرلندی و داستان ازدواج رقابت می‌کرد.

سم مندس علاوه بر کارگردانی ۱۹۱۷، یکی از نویسندگان فیلمنامه و تهیه کننده نیز هست. او این داستان را با الهام از خاطره ای از پدربزرگش نوشته است که در جنگ جهانی اول خدمت می‌کرده است.

۱۹۱۷ ماجرای دو سرباز جوان ارتش بریتانیا در شمال فرانسه است که مأموریت دارند یک گردان ارتش انگلیس را از خطر کمین مرگبار سربازان آلمانی آگاه سازند.

جرج مکای، دیک چارلز چپمن، مارک استرانگ، بندیکت کمبریج و کالین فرث از جمله بازیگران فیلم هستند.

انسجام فیلمنامه، پردازش حرفه ای، موسیقی تأثیرگذار و تصویربرداری پیچیده و نامتعارف فیلم با تحسین بسیاری از منتقدین سینمایی روبرو شد.

سم مندس
سم مندس در حالی جایزه بهترین کارگردانی گلدن گلوب را دریافت کرد که با سینماگران بزرگی چون مارتین اسکورسیزی و کوئنتین تارانتینو رقابت می‌کرد.

 

او که از هنرمندان صاحب سبک سینما و تأتر بریتانیا است، کارگردانی آثاری چون «زیبای آمریکایی»، «جاده ای به سوی تباهی»، «جاده انقلابی»، «اسکای فال» و «اسپکتر» را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد.

با توجه به پیروزی ۱۹۱۷ در گلدن گلوب، این فیلم ماه فوریه از شانس زیادی برای دریافت چند جایزه اسکار برخوردار است.

گلدن گلوب ۲۰۲۰ در یک نگاه

  • سام مندس، کارگردان فیلم ۱۹۱۷ جایزه بهترین کارگردانی را از هیات داوران دریافت کرد.
  • جایزه بهترین فیلم کمدی-موزیکال به روزی روزگاری در هالیوود به کارگردانی کوئنتین تارانتینو اعطا شد.
  • واکین فینیکس، بازیگر فیلم جوکر و رنه زلوگر، بازیگر فیلم جودی نیز به ترتیب جوایز بهترین بازیگر مرد و زن را دریافت کردند.
  • برد پیت و لورا درن هم جوایز بهترین بازیگر مرد و زن نقش مکمل را دریافت کردند.
  • فیلم انگل از کره جنوبی توانست عنوان بهترین فیلم خارجی را کسب کند.
  • جایزه بهترین سریال تلویزیونی هم به سریال وراثت تولید شبکه اچ‌بی‌او رسید.
  • سریال چرنوبیل نیز که تولید همین شبکه است جایزه بهترین فیلم تلویزیونی یا سریال تلویزیونی کوتاه را دریافت کرد.
  • فیبی والر بریج، نویسنده و بازیگر سریال فلیبگ برای بازی در این سریال جایزه بهترین بازیگر اصلی زن را گرفت. فلیبگ همچنین بهترین سریال کمدی – موزیکال در گلدن گلوب شناخته شد.

پاتریشیا آرکیت، برنده جایزه بازیگر زن نقش مکمل در تلویزیون هنگام دریافت جایزه خود در سخنانی از تهدید ایران از سوی دونالد ترامپ،رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد.

جوایز سالانه گلدن گلوب از سوی “انجمن مطبوعات خارجی هالیوود” اهدا می‌شود و بعد از اسکار، مهم‌ترین و معتبرترین جوایز سینمایی در آمریکا به حساب می‌آید. مراسم گلدن گلوب پیش از اسکار برگزار می‌شود و می‌تواند نقشی تاثیرگذار در جوایز اسکار داشته باشد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید