هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ سر وقت برگزار می‌شود

در حالی که پیش‌تر اخباری مبنی بر احتمال تغییراتی در برپایی جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ به گوش می‌رسید، هم‌اکنون فرماندار استان ونتو‌، از برگزاری این جشنواره در موعد مقرر خبر داده است.

به دنبال کاهش روند ‌گسترش ویروس کرونا در ایتالیا، لوکا زایا، فرماندار استان ونتو‌، از برگزاری جشنواره فیلم ونیز در زمان از پیش تعیین شده یعنی شهریور ماه (سپتامبر) خبر داد.

به گزارش نشریه هنری «دد لاین»، به این ترتیب ونیز، نخستین جشنواره سینمایی بزرگ جهان است که پس از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، با تشریفات کامل برگزار می‌شود.

در ماه های اخیر بسیاری از جشنواره های سینمایی مانند جشنواره کن لغو شده یا به تعویق افتادند ‌و تعدادی نیز به صورت مجازی و تنها با پخش اینترنتی فیلم‌ها برپا شدند.

هر چند که هنوز جشنواره فیلم ونیز به صورت رسمی این خبر را اعلام نکرده است، ولی با توجه به این که فرماندار استان ونتو‌‌ یکی از اعضای کمیته برگزاری جشنواره نیز است، اظهارات او بازتاب زیادی در رسانه ها و نشریات محلی داشته است.

لوکا زایا در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به تعطیلی پروژه‌های سینمایی در دوران گسترش ویروس کرونا، یادآور شده است که احتمالا امسال فیلم‌های کمتری در جشنواره فیلم ونیز اکران می شود.

ونیز، یکی از قدیمی‌ترین جشنواره فیلم جهان است و هفتاد و هفتمین دوره آن، ۲ تا ۱۲ سپتامبر به ریاست کیت بلانشت، بازیگر مشهور استرالیایی، برگزار می شود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید