هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

حقوق برابر پنه لوپه کروز و خاویر باردم در همه می دانند

درست در زمانی که هنوز در هالیوود بحث تبعیض جنسیتی در پرداخت دستمزد بین بازیگران زن و مرد داغ است، رسانه ها دراز جشنواره فیلم کن از دریافت حقوق برابر دو بازیگران اصلی فیلم ” همه می دانند ” خبر می‌دهند.

«پنه لوپه کروز» و «خاویر باردم» ستارگان فیلم «همه می دانند» به عنوان تازه ترین فیلم به کارگردانی اصغر فرهادی، هر دو از سن جوانی حرفه سینمایی خود را آغاز کرده اند، هر دو هم در سینمای اسپانیا و هم هالیوود موفق بوده اند و هر دو برنده جایزه اسکار شده اند. شاید جای تعجب نباشد که هر دو نیز برای بازی در نقش اصلی یک فیلم حقوق برابر دریافت کنند. اما در رسوایی های اخیر هالیوود که شاهد نابرابری حقوق زنان و مردان هستیم، این خبر از اهمیت بالایی برخوردار است. به ویژه اینکه کارگردان آن‌ها نه یک فیلم‌ساز آمریکایی، بلکه اصغر فرهادی کارگردان ایرانی و برنده دو جایزه اسکار است.

آقای فرهادی برای کنفرانس مطبوعاتی فیلم «همه می دانند» در کنار دو هنرپیشه اصلی اش حضور داشت. در این کنفرانس یک خبرنگار پرسید که آیا باردم و کروز حقوق برابر دریافت کرده اند و خانم کروز جواب مثبت داد.

پنه لوپه کروز و خاویر باردم در سال ۲۰۱۰ در باهاما با یکدیگر ازدواج کردند.

اصغر فرهادی سپس از رابطه پنه لوپه کروز و خاویر باردم تعریف کرد. او آنها را یک زوج خوشحال و عاشق توصیف کرد و گفت آنها به خوبی می توانند زندگی شخصی را از کار جدا نگه دارند و به آنها ادای احترام کرد.

باردم و کروز در فیلم «همه می دانند» در نقش دو نفر که در گذشته عاشق هم بودند بازی می کنند و پس از اینکه دختر کروز ربوده می شود، سرنوشت دوباره آنها را سر راه هم قرار می دهد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید