هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

رکورد نقشه قدیمی‌ دیزنی‌لند در حراجی

نخستین نقشه پارک تفریحی دیزنی‎لند در یک حراجی در کالیفرنیا به قیمت هفتصد و هشت هزار دلار فروخته شد.

والت دیسنی، بنیانگذار شرکت دیزنی، این نقشه را در ۱۹۵۳ طراحی کرده بود تا بتواند برای ساخت پارک دیزنی‌لند سرمایه جذب کند، چرا که استودیوی خود او حاضر نبود هزینه زیاد آن را بپردازد. گفتنی است این نقشه با جوهر رنگی و تنها در دو روز توسط والت دیزنی طراحی و زیرنویسی شده بود.

والت دیزنی

والت دیزنی، آفریننده‌ی شخصیت‌های محبوبی چون میکی ماوس و … این نقشه را با کمک دوست و همکارش “هرب رایمن” طراحی کرده و سپس این نقشه به یکی از کارمندان دیزنی به نام گرناده کوران که بازدید کنندگان را سوار بر خودروهای گردشی به دور پارک می‌گرداند اهدا کرده بود و بیش از ۶۰ سال از انظار عمومی دور مانده بود. او گفت:

من این نقشه را به خاطر تاریخ نگه داشتم. من آن را برای احترام به سهم هنری والت نگه داشتم.

روی، برادر والت نقشه را در ۱۹۵۳ به سرمایه‌داران در شرکت رسانه‌ای “‌ای بی سی” ارائه کرد و سرانجام پارک در سال ۱۹۵۵ ساخته شد.

مارک ایتون، مسئول حراجی ایتون گالریز در لس آنجلس گفت:

در یک رقابت پرهیجان نقشه به مبلغ ۷۰۸۰۰۰ دلار فروخته شد و به این ترتیب گرانترین نقشه دیزنی‌لند است که تاکنون فروخته شده است.

نخستین پارک تفریحی دیزنی‌لند در آناهایم، کالیفرنیا در یک محوطه پارکینگ ۱۰۰ هکتاری ساخته شد و اکنون در حالی که بیش از ۶۰ سال از زمان گشایش آن می‌گذرد، ۶۵۰ میلیون بازدید کننده را به خود جلب کرده است.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید