هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

مروری بر نمایشگاه این دیا در گالری مهروا

زندگی فقط صد سال اولش سخت است

 

زندگی سخت است؛ اصولا “وجود داشتن” فعل دشواریست؛ “بودن” سنگین است. بر عکسِ “نبودن” که تصمیمش دشوار اما خودش آسان است. از صرفِ “بودن”، سخت تر، متفاوت بودن است. سنگین تر از وجود داشتن، ادامه دادن با تفاوت‌های فاحش است. هنگامی که نتوانیم مانند دیگران به بودنمان ادامه دهیم، زمانی که قادر نباشیم همرنگ جماعت شویم، آن هنگام است که به اجبار رسوا می‌شویم. دیگر پایه‌ای ترین حقوق را هم از ما سلب می‌کنند چرا که حتی دموکراسی هم از ما پشتیبانی نمی‌کند؛ چون متفاوتیم و این تفاوت بوی اقلیت می‌دهد و دموکراسی در معنای کلاسیکش یعنی رای اکثریت؛ دموکراسی یعنی تاختن بر کمینه‌ها؛ رسوا نمودن هر آن کس که همرنگ جماعت نیست.

نمایشگاه این دیا در گالری مهروا

گالری مهروا با همکاری روزبه روزبهانی در نمایشگاهی با عنوان “این دیا” به سراغ بزرگترین دموکراسی دنیا یعنی هندوستان رفته است. این نمایشگاه که از هشت تا هجدهم آبان ماه در محل این نگارخانه برپاست، شامل آثاری از شش عکاس است که “با تجارب و نگاه هایی متفاوت در سفرهایی جدای از هم و غیر مشترک به سرزمینی واحد” عکاسی کرده و نتیجه‌ی آن را در برابر دیدگان مخاطبان قرار داده‌اند.

نمایشگاه این دیا در گالری مهروا

در این مجموعه، آثاری از آرش حمیدی، روزبه روزبهانی، مجید سعیدی، سحر فدائیان، محمدرضا ماندنی و محمودرضا نوربخش به معرض نمایش گذاشته شده‌اند.

نمایشگاه این دیا در گالری مهروا
اثر محمدرضا ماندنی

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید