هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

موج تازه اخراجی ها در دیزنی

خداحافظی دیزنی با ۲۸ هزار نفر

همه‌گیری ویروس کرونا به غول‌های دنیای سرگرمی هم رحم نکرده است. در تازه‌ترین اخبار مربوط به کسب و کارها، شرکت والت دیزنی معروف به دیزنی، اعلام کرده که نه تنها قصد دارد از بورس خارج شود، بلکه مجبور است تا ۲۸ هزار شغل را هم حذف کند. در بیانیه‌ی این شرکت آمده است:

در ادامه پیامدهای زیان‌بخش ویروسکووید۱۹” این کنسرن بزرگ ناگزیر است به همکاری با ۲۸ هزار نفر از کارکنان خود پایان دهد.

البته این شرکت تصریح کرده که دو-سوم از کارکنانی که اخراج می‌شوند، هم‌اکنون به شکل پاره‌وقت در این شرکت کار می‌کنند.

جاش دامارو، مدیر واحدهای تولیدی دیزنی در یادداشتی خطاب به کارکنان گفته است، “این اقدام بسیار ناگوار” است، اما در دوران گسترش دنیاگیری، که پایان آن هم روشن نیست، ضروری بوده است. به همین دلیل به خاطر دورنمای مبهم فعالیت کنسرن، به همکاری بسیاری از کارکنان پایان داده می‌شود.

این مدیر دیزنی هم‌چنین افزود که بسیاری از کارکنان این کنسرن که از ماه آوریل به مرخصی اجباری فرستاده شده‌اند، هم‌چنان از بیمه درمانی برخوردار هستند.

بحران مالی ناشی از ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های دیزنی را تحت تاثیر قرار داد و بعضا متوقف کرد. اگرچه هم‌اکنون برخی از مراکز تفریحی دیزنی بازگشایی شده‌اند، اما پاره‌ای از مراکز مهم آن، مانند دو پارک بزرگ در کالیفرنیا هم‌چنان تعطیل هستند.

دیزنی لند

این کنسرن بزرگ طی سه ماه تا پایان ژوئن ۲۰۲۰ حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار (برابر حدود چهار میلیارد یورو) زیان دیده است.

بنا به آمار منتشر شده گردش مالی دیزنی تا ۸۵ درصد کم شده و درآمد سالانه کنسرن نسبت به سال گذشته به میزان ۴۲ درصد کاهش یافته و به کمتر از ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید