هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نسخه ایی منحصر به فرد از کتاب “داستانهای بیدلِ شاعر” اثر رولینگ در حراج ساتبیز

اثری از جی کی رولینگ نویسنده رویاها

دیروز ۱۳ دسامبر ۲۰۱۶ در حراج ساتبیز لندن نسخه ای کمیاب از “داستانهای بیدلِ شاعر” (The Tales of Beedle The Bard) اثر جی کی رولینگ که توسط وی دست نوشته و تصویر سازی شده است، به قیمت ۳۶۸،۷۵۰ پوند به خریداری ناشناس فروخته شد.

rowling-2

این سومین نسخه از سری هفت تایی این کتاب است که خانم رولینگ برای مهمترین افراد زندگی اش در این دوره، درست کرده است. نسخه ی ذکر شده از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که  در اصل برای آقای بری کانینگهام فرستاده شده بود که با قبول و انتشار سری داستانهای هری پاتر نقش مهمی در مسیر حرفه ای خانم رولینگ ایفا کرد. در متنی که رولینگ برای او نوشته چنین آمده است: “به بری، مردی که فکر کرد یک داستان طولانی درباره پسر عینکی جادوگر احتمالا فروش می کند … متشکرم”.

بری کانینگهام با نسخه خطی خودش
بری کانینگهام با نسخه خطی خودش

کانینگهام به یاد دارد که دریافت این هدیه در ۱۲ دسامبر ۲۰۰۷ چقدر “غیرواقعی” به نظر می رسید که هرچه جلو می رفت “هیجان انگیزتر” می شد. این نسخه خطی آراسته به سنگهای نیمه قیمتی و جمجمه نقره ای، در یک بسته پیچیده در پارچه قرار داشت. بسته بندی اصلی که این نسخه که با آن تحویل داده شده بود نیز در این پکیج قرار دارد.

بسته بندی کامل کتاب
بسته بندی کامل کتاب

در سال ۲۰۰۷ نسخه هفتم که بطور خاص برای فروش در حراج به منظور استفاده در خیریه رولینگ با نام لوموس تهیه شده بود، به قیمت رکورد شکن ۹۵/۱ میلیون پوند فروخته شد.

جلد این کتاب از چرم قهوه ای مراکشی است و روی آن هفت سنگ رودوکروزیت منحصر به فرد نصب شده است. در انتهای کتاب نویسنده ذکر می کند که این سنگهای نیمه قیمتی به طور سنتی مربوط به عشق، تعادل و شادی در زندگی می شوند. جلد کتاب همچنین با زیورآلات نقره استرلینگ تزئین شده که در مرکز آن یک جمجمه شیطانی قرار گرفته است.

طرح جلد کتاب
طرح جلد کتاب

نیلوفر علیها

http://www.alihagallery.com

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید