هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نمایش عمومی فروشنده در مشهورترین میدان لندن

فیلم فروشنده اصغر فرهادی یکی از پنج نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی زبان اسکار، امروز عصر در مشهورترین میدان‌ تاریخی لندن نمایش داده شد.

پس از آن‌که آقای فرهادی گفت در اعتراض به فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، به مراسم اسکار در آمریکا نخواهد رفت، صادق خان، شهردار لندن اعلام کرد که فیلم او را به صورت عمومی و به صورت رایگان در میدان ترافالگار ساعت چهار و نیم عصر به وقت لندن نمایش می‌دهند. به گزارش بی بی سی در میدان ترافالگار، با وجود سردی هوا، یک ساعت پیش از شروع فیلم، جمعیت بسیار زیادی در میدان جمع شده بودند.

در این مراسم پیام اصفر فرهادی از تهران در صفحه نمایش بزرگ پخش شد. او از حامیانش و همین‌طور صادق خان شهردار لندن برای اعلام همبستگی با او تشکر کرد.

قرار بود بعد از نمایش فیلم آقای فرهادی، یک گروه نوازندگان سوریه‌ای و یک گروه به نام “آفریقا اکسپرس” موسیقی زنده اجرا کنند. نوازندگان سوری از پناهجویانی هستند که زمانی در یکی از مشهورترین ارکسترهای سوریه فعالیت داشتند.

مایک لی کارگردان مطرح بریتانیایی حمایت خود را اصغر فرهادی اعلام کرد.

مایک لی، کارگردان مطرح بریتانیایی پیش از نمایش فیلم، با حمایت از آقای فرهادی فیلم جدایی نادر از سیمین را یکی از بهترین‌ فیلم‌هایی توصیف کرد که تا کنون دیده است. او فیلم فروشنده را هم تحسین کرد و گفت بیشتر درباره‌اش حرف نمی‌زند که داستان آن را لو ندهد.

صادق خان شهردار مسلمان لندن از پشتیبانان این برنامه بود.

صادق خان، میزبان این برنامه، با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان، گفت او شهردار شهری است که درهایش به روی همه باز است: “چه ایرانی، چه عراقی به لندن خوش آمدید.”

نومی راپاس، بازیگر سوئدی فیلم ‘دختری با خالکوبی اژدها ‘ در مراسم حضور داشت.

به غیر از ایرانیان جمع زیادی از بریتانیایی‌ها هم برای دیدن فیلم فروشنده به میدان ترافالگار آمدند. مراسم اسکار امشب در لس آنجلس کالیفرنیا برگزار می‌شود. کارگردانان چهار فیلم خارجی رقیب آقای فرهادی به همراه او در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند که هر کدام جایزه بگیرند، به کسانی تقدیم می‌کنند که برای حقوق بشر تلاش می‌کنند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید