هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

انتشار آلبومی تازه از پرینس پس از مرگش

در شصت و یکمین زادروز پرینس اسطوره موسیقی سول و فانک، از آلبوم تازه‌ی شامل ۱۴ ترانه‌ی منتشر نشده از این هنرمند فقید رونمایی می‌شود.

پرینس با نام کامل پرینس راجرز نلسون به نوآوری، ظاهر پر زرق و برق و اجراهای باشکوه در کنسرت‌هایش معروف بود و مجلهٔ رولینگ استون وی را در سیاهه‌ی «۱۰۰ هنرمند بزرگ تمام دوران‌ها» در رتبهٔ ۲۷ و در سیاهه‌ی «۱۰۰ گیتاریست بزرگ تمام دوران‌ها» در رتبه‌ی ۳۳ قرار داده است.

پرینس هم‌چنین یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان جهان بود به گونه‌ای به رکورد فروش بیش از صد میلیون نسخه از کارهایش در طول حیات دست‌یافت.

شبکه اینترنتی موسیقی «تیلدا» به مناسبت انتشار آلبوم تازه‌ای از پرینس خواننده فقید آمریکایی، برنامه های ویژه ای در گوشه و کنار جهان برگزار می کند.

این سایت اینترنتی با انتشار بیانیه ای از برگزاری کنسرت هایی در آمریکا، اسپانیا، لهستان و برزیل با حضور خواننده ها و گروههای مشهوری خبر داد، این برنامه ها از این سامانه موسیقی برای علاقمندان نیز پخش می‌شود.

«جی زی» خواننده مشهور موسیقی رپ که در سال ۲۰۱۴ این سایت را خرید، مجری یکی از این کنسرت ها در لس آنجلس است و برای حاضرین به هنرنمایی می پردازد.

آلبوم تازه پرینس «اوریجینالز» نام دارد.

آلبوم تازه پرینس «اوریجینالز» نام دارد و شامل ۱۴ ترانه منتشر نشده این هنرمند است. او پس از ضبط آهنگها از انتشار آنها منصرف شد و این آثار را به خواننده ها و گروههای دیگر واگذار کرد.

جی زی که پیش از مرگ پرینس همکاری نزدیکی با این هنرمند صاحب سبک داشت، آهنگ ها را از آرشیو شخصی او برگزیده است و این مجموعه را هفتم ماه ژوئیه یعنی شصت و یکمین زادروز پرینس منتشر خواهد کرد.

پرینس که بارها آثار او جزو پرفروش ترین محصولات موسیقی دنیا بود، در آوریل ۲۰۱۶ درگذشت. آلبوم «باران ارغوانی» (به انگلیسی: Purple Rain) یکی از مهمترین آثار او است.

آهنگ های آلبوم اوریجینالز دو هفته به‌صورت ویژه از وبسایت تیلدا برای اعضای این شبکه اینترنتی موسیقی پخش می شود و پس از آن به فروش می رسد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید