هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

گروه موسیقی آبا با انتشار خبری از ارائه‌ی ترانه‌های تازه‌ی این گروه پس از ۳۹ سال، هواداران خود را شگفت‌زده کردند.

این گروه موسیقی پاپ سوئدی، در یک اطلاعیه خبر دادند که روز دوم ماه سپتامبر ترانه‌های جدید خود را منتشر می‌کنند. آن‌ها هم‌چنین تارنمای خود را بازطراحی کرده و از هشتگ «سفر آبا» یا Abba Voyage برای معرفی ترانه‌های تازه استفاده کرده‌‌اند.

در سال‌های گذشته هم اخباری از فعالیت دوباره این گروه چهار نفره منتشر شده بود. برای مثال در ۲۰۱۶ کنسرت واقعیت مجازی یا هولوگرامی و هم‌چنین ضبط دو آهنگ جدید در سال ۲۰۱۸ با واکنش مثبت طرفداران آبا روبرو شده بود. اما همه گیری ویروس کرونا، فعالیت گروه آبا هم به حال تعلیق درآمد.

گفته می‌شود تصویربرداری کنسرت واقعیت مجازی در سال 2020 در شهر لندن انجام شده و شامل آهنگ‌های تازه و بازخوانی شماری از آثار مشهور این گروه بوده است.

تصویربرداری کنسرت واقعیت مجازی آبا سال گذشته در لندن انجام شد و شامل آهنگ‌های جدید و تعدادی از آثار مشهور این گروه خواهد بود. 

به گفته منتقدین، مجموعه کنسرت‌های هولوگرامی آبا، فرصتی برای تجدید خاطرات خوش جوانان دهه هفتاد میلادی است که هم‌اکنون در میانسالی و سالمندی خود قرار دارند.

علاوه بر آن یک موقعیت کم‌نظیر هم در اختیار جوانان و نوجوانان امروزی خواهد بود تا شنیدن ترانه‌های یکی از موفق‌ترین گروه‌های موسیقی پاپ جهان را تجربه کنند.

گفتنی است گروه آبا شامل چهار عضو به نام‌های بنی اندرسون، بیورن اولویس، آنی فرید لینگستا‌د، و آگنیتا فلتسکوگ است و این گروه تا کنون بیش از چهارصد میلیون تک ترانه و آلبوم فروختند، و بیش از دو میلیارد دلار درآمد داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید