هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

تغییر واحد پول برای نخستین بار در اقتصاد هنر

نقش واحد پول مجازی در هنر

گالری هنرهای زیبا دادیانی در لندن اولین گالری در بریتانیا است که واحد های پول مجازی را به رسمیت شناخته و استفاده از آنها را در تبادلات گالری قبول کرده است.

خریداران این گالری در قلب منطقه سنتی هنری می فیر می توانند یکی از شش واحد پول مجازی زیر را بکار برند: بیت کوین Bitcoin، اثروم Ethereum، اثروم کلاسیک Ethereum Classic، ریپل Ripple، لایت کوین Litecoin و دش Dash.

این گالری همچنین اقدام به توسعه واحد پول خود به نام دادی کوین DadiCoin (DDC) نموده است که به زودی به راه خواهد افتاد. مغز متفکر این ایده نیز خانم الیسا دادیانی، صاحب امتیاز گالری است. او معتقد است وارد کردن واحد پول مجازی به دنیای هنر تاثیر قابل توجهی فراتر از صنعت خود خواهد داشت. خانم دادیانی امیدوار است با تشویق کسب و کارهای سنتی به انطباق با این دنیای جدید تجارت، شانس ادامه حیات شرکتهای کوچکتر و مستقل در این محیط پرچالش اقتصادی را بالا می برد.

به گفته صاحب گالری دادیانی سیستم کنونی تجارت کهنه شده است و نیاز به تغییرات اساسی دارد. واحد پول مجازی پلی بین بازار متمرکز و نخبه گرا از یک سو و دنیای غیرمتمرکزِ باز از سوی دیگر ایجاد می کند که افراد بسیار بیشتری قادر خواهند بود ا بخشی از این جریان هیجان انگیز باشند.

واحد پول مجازی که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ با بیت کوینِ ساتوشی ناکاموتو مقبولیت پیدا کرد، یک ارز دیجیتالی بر اساس تکنولوژی بلاک‌چین Blockchain  است. از تکنیک های رمز گذاری برای قاعده مند کردن تولید و جابجا کردن این پولهای مجازی استفاده می شود. این پول های مجازی مستقل از یک بانک مرکزی عمل می کنند و برای هرکسی که به اینترنت متصل باشد، قابل دسترس است. واحدهای پول مجازی این پتانسیل را دارند که هزینه های بازار هنرهای زیبا را کاهش دهند چراکه کاربران بدون در نظر گرفتن مبلغ تراکنش، فقط یک مبلغ مشخصی شارژ می شوند. پرداختها نیز کاملاً ایمن هستند زیرا هر کیف پول تعریف شده، دارای API منحصر به فردی است.

بیت کوین و واحدهای دیگر پیشرو، در نمایشگاه جدید گالری دادیانی قابل قبول هستند.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید