هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

جایزه بزرگ جشنواره کن برای فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی

اصغر فرهادی، کارگردان سرشناس سینمای ایران، با واپسین ساخته خود، جایزه بزرگ جشنواره کن را به دست آورد.

این جایزه در شامگاه روز شنبه ۲۶ تیر ماه به صورت مشترک به آقای فرهادی برای فیلم قهرمان و جوهو کوزمنن، کارگردان فنلاندی با فیلم «کوپه شماره ۶» اهدا شد.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن در حالی به کار خود پایان داد که جایزه نخل طلا به عنوان اصلی ترین جایزه این جشنواره فیلم، به ژولیا دوکورنو برای فیلم تیتان تعلق گرفت.

در این دوره از جشنواره کن ۲۴ فیلم به رقابت با یکدیگر پرداختند. فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی که پیش‌تر هم از آن به عنوان یکی از شانس های برنده در جشنواره فیلم کن یاد شده بود، با جلب نظر منتقدان همراه شد. گفته می‌شود که برخی از منتقدان این فیلم را کامل‌ترین اثر اصغر فرهادی تا کنون می‌دانند.

فبلم قهرمان به نویسندگی و کارگردانی آقای فرهادی، در شهر شیراز فیلم‌برداری شده است. این فیلم دو ساعت و 7 دقیقه‌ای، موضوعی اجتماعی دارد و داستان شخصیتی به نام رحیم با بازی امیر جدیدی را روایت می‌کند که به دلیل عدم توانایی در بازپرداخت بدهی به زندان رفته و در طی مرخصی تلاش می‌کند تا رضایت بستانکاران را جلب کند و در این راه با چالش‌هایی روبرو می‌شود. گفتنی است تهیه‌کنندگی فیلم قهرمان را به صورت مشترک اصغر فرهادی و الکساندر ماله‌گی بر عهده داشتند.

به نوشته نشریه ورایتی، فیلم قهرمان به تم داستان‌گویی معماگونه و غیرقابل پیش‌بینی اصغر فرهادی وفادار است و برخی از مسائل اجتماعی پیچیده امروز ایران را به تصویر می‌کشد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید