هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

رویداد هنر دیجیتال نوآورانه و کاوش در آینده گلیچ:زبان پیکسل، با آثاری از هنرمندان دیجیتال پلتفرم ۱۰۱ توسط Web 3.0 بتاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳ در واشنگتن دی سی برگزار می‌شود. این رویداد با همکاری DMV Digital Art ، Web3DC و پلتفرم ۱۰۱ با انرژی پویا و پر جنب و جوش هنر دیجیتال در فضای رویداد  NW DC شروع به کار خواهد کرد.

در این رویداد آثار ویدئوآرت هنرمندان دیجیتال از جمله رضا فاموری، آرزو رمضانی، محمدعلی فاموری، رامین سعیدیان، یاسمین اصغری‌زاده، شیوا تبار، نیما منصوری، محمد عبدالله‌زاده، آرش معصوم و صادق مجلسی‌پور به نمایش در خواهد آمد. بازدیدکنندگان این رویداد فرصت خواهند داشت جهان غیر متمرکز Web 3.0 را کشف کرده و همچنین درباره NFTs، کریپتو و آینده هنر دیجیتال بیشتر بدانند.

مانیفست هنرگلیچ: زبان پیکسل یا شناخته شده به نام مانیفست هنر گلیچ ایرانی، نوآوری منحصر به فردی در صحنه هنر آسیایی است که در سال ۱۳۹۸ خورشیدی توسط محمدعلی فاموری نوشته شده و به عنوان منبع الهام بخشی برای این نمایشگاه عمل می‌کند. این مانیفست بر اهمیت حذف رنگ از هنر گلیچ ویدئو تأکید می‌کند تا آثار سیاه و سفیدی ایجاد شود که بیشتر بر ساختارهای شکلی تمرکز داشته باشد.

پلتفرم ۱۰۱ یک مؤسسه هنری غیرانتفاعی در تهران است که در سال ۱۳۹۷ خورشیدی تأسیس شده و خود را متعهد به حمایت از هنرمندان دیجیتال نوظهور و برقراری پایه‌های قوی در زمینه هنر دیجیتال میداند.

واشنگتن دی سی که به خاطر جامعه خلاق پر جنب و جوش و روحیه کارآفرینی اش معروف است، مکان مناسبی برای این رویداد است. Web3DC، پلتفرمی است که توسط خلاقان، سازندگان و هنرمندان دیجیتال ایجاد شده، که به دنبال ایجاد یک جامعه پر جنب و جوش و حمایت از جامعه خوب از طریق طیف متنوعی از خدمات، از جمله آموزش Web3، نصب کاربر محور، مشاوره پروژه های پیشرفته، کنفرانس پیشگامانه و سازماندهی و تجارب زندگی واقعی همه جانبه است.

دیدگاهتان را بنویسید