هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

مروری بر اثر غزال زارع در گالری ایرانشهر

گالری ایرانشهر از از ۱۷ تا ۲۸ دی ماه ۱۴۰۰، میزبان یازدهمین دوره سالانه هنرهای معاصر پرسبوک با موضوع پسماند-صفر است.

در این دوره از پرسبوک، اهمیت نگاهداری از محیط زیست به ویژه لزوم به صفر رساندن پسماند زباله‌ها مورد توجه قرار گرفته است. در توضیحات پرسبوک آمده است:

نمایشگاه دوره ی یازدهم پرسبوک با موضوع پسماند-صفر، سعی دارد ذهن مخاطب را از وضعیت کنونی زمین آگاه و تاثیرات آن را مورد پژوهش اکولوژیست ها قرار دهد. کنش مخاطب، هنرمند و تاثیرات آن مهمی است که مایلم بر ویژگی این نمایشگاه، بیافزایم.

هنرمندان مهدیه ابوالحسن، مریم اشکانیان، رضا باباجانی، آیدین باقری، هدیه توتونچیان،کیوان پورنصری نژاد، ستاره حسینی، صادق خلیفه، غزال زارع، آرزو زرگر، شرمین شالباف، شایا شهرستانی، فریده عبادی، اسماعیل قنبری، بهنام کامرانی، نرگس محمدیان، سمانه مطلبی، معصومه مهتدی، امیر نصیری و تکتم همتی از شرکت‌کنندگان این دوره پرسبوک هستند و کیورتوری یازدهمین پرسبوک را ندا درزی بر عهده داشته است.

فریده عبادی
طلای سیاه
تپستری
سال:۱۴۰۰
آرزو زرگر
عنوان: ماخ*خواهد شکست!
اینستالیشن مکانیکی
سال:۱۴۰۰
شایا شهرستانی
آکواریوم
مداد و پاستل روی بوم
ابعاد: ۲۰۰ ۲۳۰x
سال: ۱۴۰۰
صادق خلیفه
خیال گسیخته
رنگ روغن روی بوم
ابعاد: ۱۶۰ *۱۲۰سانتی متر
سال:۱۴۰۰

در این میان مروری داریم بر اثر غزال زارع، هنرمند معاصر که از نظر تحریریه هنرگردی، اثر برگزیده‌ی این دوره است. در بیانیه اثر این هنرمند آمده است:

تهران، شهری با جغرافیای متنوع شهری که درگذر ایام در آن صدمه، آزردگی، خراشیدگی غالب شده است. شاید تنها، از طریق نقشه بتوان به مرزهای برون و درون بدنه آن دسترسی یافت و در تمرکز و سکوت  مسیرهایش را دنبال کرد.

هنگامی که در حوزه رابطه فرهنگ عامه و سفره مطالعه می کردم، با انواع سفره، زیر سفره ای، دستمال سفره و موارد دیگر، روبرو شدم، این تنوع شاید روایت از داستان زندگی داشت.

ساکنین که از اقوام مختلف  با گویش و فرهنگ های متنوع در تهران ساکن شده اند، آشکار است که رسوم متنوعی داشته باشند. این گونه گونی در  همزمانی با گردآوی نمونه های  متعلق به مناطق تهران، خارج از وحدت مکان و زمان را می توان دید و بیانگر شکافی از طبقات اجتماعی دارد.

غزال زارع
غزال زارع
دیتیلی از اثر غزال زارع

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید