هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نمایش مجموعه‌ای از آثار هنرمندان اتریشی در بنیاد لاجوردی

پروژه «RTL:LTR»، نمایشگاهی بین هنرمندان ایران و هنرمندان اتریش است. عنوان این نمایشگاه برگرفته از اصطلاح‌های RTL و LTR است که در دنیای انفورماتیک، جهت نوشتار را از راست به چپ و بالعکس تعیین می‌کند دو جهت مختلف نگارش و این سو و آن سو محور موضوعیِ این تبادل فرهنگی و نیز موضوع اصلی این آثار است. این مجموعه به کوشش طرلان رفیعی، یاشار صمیمی مفخم و پیتر آسمن گردآوری شده است. در ادامه، مخاطبان این نمایش، چه در اتریش و چه در ایران، با خوانش شخصی خود که متأثر از فرهنگ و اجتماعشان خواهد بود و با زنجیره‌ای از تداعی معانی در ارتباط با این آثار به روند این گفتمان تداوم خواهند بخشید و آن را کامل خواهند کرد.

این نمایشگاه در تابستان و پاییز ۱۳۹۵، در کشور اتریش (گالری فوروم در شهر ولس و آرت مارک در وین) و در ایران در بنیاد لاجوردی و سپس در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می‌شود. در اتریش آثار ۱۷هنرمند ایرانی بر روی دیوار رفت و در ایران آثار ۱۷ هنرمند اتریشی در بنیاد لاجوردی نمایش داده خواهد شد.

این نمایشگاه روز جمعه ۲ مهر گشایش می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند تا بیست و یکم آبان هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدار کنند. بنیاد لاجوردی در خیابان کریمخان، خیابان نجات‌الهی (ویلا)، خیابان سپند شرقی، ساختمان ۳۲ ، پلاک ۲۰، طبقه همکف واقع شده است.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید