هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

هفته طراحی هلند

هفته طراحی هلند، همچنین شناخته شده با عنوان DDWیک رویداد سالانه در ارتباط با طراحی در هلند است. این رویداد در حدود هفته آخر ماه اکتبر شکل می گیرد و یک رویداد نه روزه است که شامل نمایشگاه ها، کارگاه ها، سمینارها و جشن ها است. در زیر برخی از پروژه های این رویداد را می بینیم؛
۱٫نمایشگاه “bas van beek” با عنوان “شکوه و اصالت” که لایه ای جدید به مکعب فضای سفید می دهد. نمایش از محصولات متفاوتی تشکیل شده است که همگی عنصری مشترک دارند؛ تلفیق اصول اولیه ی مدرسه ی “باوهاس” و “وینر وکشتاته” با مجموعه ی موزه. محصولات نهایی شامل کاغذ دیواری ها، یک فرش، مبلمان، لباس ها و یک پازل جوبی است.

۲٫پروژه ی طراح “christien meindertsma” که با پروژه FLAX chair خود توانست هیات داوران را تحت تاثیر قرار دهد و برنده ی بخش محصولات شود. صندلی زیست تخریب پذیر او ترکیبی از فیبر طبیعی از جنس پشم و الیاف کتان با نوعی الیاف بیو پلاستیک است که نتیجه آن ماده ای است که بر اساس فشار گرما به شکل های باور نکردنی تغییر می کند.

۳٫همکاری “jetske visser” و “michiel martens” منجر به تولید چیدمانی با عنوان” reflecting holon” شد. این نمایشگاه خواص انعکاس و انکسار نور و رنگ را در حجم هایی سه بعدی با نام هولون بررسی می کند. هولون ها از نوارهای رنگین کمانی نازکی ساخته شده اند که حول یک محور در حال گردش می باشند و شباهت زیادی به حباب های صابون دارند.

۴٫جستجوی “maarten baas” در ارتباط با موضوع زمان باعث برگزاری نمایشگاهی میان رشته ای با عنوان ” maarten baas makes time” شد که از همکاری ای میان طراحان هلندی متفاوتی است و سرآشپز معروف “sergio herman” شکل گرفته اس. در این نمایشگاه که مرز میان هنر و طراحی محو شده است، ویترین ها ترکیبی از طراحی، هنرهای بصری، پرفورمنس آرت و آشپزی می باشند.

۵٫پروژه ی فارغ التحصیلی “thomas missé” از آکادمی طراحی آیندهوون با عنوان “minerae” که از سه لامپ تشکیل شده است که اصول ابتدایی کار طراحان را دنبال می کند: خلق شی ای که با اشیایی که ما را در بر گرفته اند و از آنها استفاده می کنیم فعل و انفعالات متفاوتی را تولید کند. لامپ ها به جای استفاده از کلید، با حرکت دادن یک قطعه سنگ بر روی سطح فلزی آنها فعال می شوند. با ارتباط میان حوزه های متفاوت ، زیبایی شناسی و محیط زیست، پروژه ی او نتیجه ای در امکان ایجاد انعکاس و فهمی جدید از موقعیت های مختلف روزانه ی ما داشت.

۶٫طراح هلندی “christian heikoop” با مجموعه ی “glissade collection” که تشکیل شده از یک صندلی و کرسی ها و چارپایه هایی در اندازه های متفاوت است که به روش مونتاژ آسان اشاره دارد و در آن نیازی به ابزار یا پیچ و مهره ی اضافی نیست. نتیجه، محصولی زیبا است که میان مواد و قطعات استفاده شده دیالوگ و ارتباط بر قرار می کند.

 

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید