هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

گشایش نمایشگاه موزه لوور در تهران

نمایشگاه موزه لوور در تهران امروز در محل موزه ملی ایران گشایش یافت

امروز دوشنبه ۱۴ اسفند (پنج مارس) با حضور ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه نمایشگاه “موزه لوور در تهران” در محل موزه ملی ایران افتتاح شد و قرار است به مدت سه ماه برپا باشد. در این نمایشگاه آثاری از موزه لوور پاریس از جمله تابلوهایی از نقاشان مشهوری مانند رامبراند، تندیس ابوالهول و آثاری از ایران باستان به نمایش در می‌آید.

وزیر خارجه فرانسه نمایشگاه لوور در تهران را گشود

موزه لوور در سایت خود این نمایشگاه را اولین نمایشگاه بزرگی خوانده که از سوی یک موزه غربی در ایران برگزار می‌شود و آن را “رویدادی برجسته از نظر فرهنگی و دیپلماتیک برای هر دو کشور” خوانده است.

نمایشگاه “موزه لوور در تهران- گنجینه مجموعه‌های ملی فرانسه” هم‌زمان با هشتادمین سالگرد تأسیس موزه ملی ایران در ساختمان این موزه در خیابان سی تیر تهران گشایش می‌یابد. به اعلام لوور:

با نمایش ۵۰ شاهکار از بخش‌های گوناگون موزه لوور و دلاکروا، این نمایشگاه تنوع غنی مجموعه لوور به عنوان یک میراث ارزشمند ملی و جهانی را به نمایش می‌گذارد.

هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه در تهران، موسسه لوور نمایشگاه “باغ رز، شاهکارهای هنر پارسی در قرن نوزدهم” را با نگاه به دوره قاجار در گالری لوور در لانس فرانسه برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایسنا در گزارش خود از افتتاح نمایشگاه لوور در تهران از نمایش آثار ایران باستان از جمله “تبر کتیبه‌دار” از محوطه باستانی چغازنبیل و “شی‌ء برنزی از لرستان” مربوط به سه‌هزار سال پیش خبر داده است.

آثار برگزیده موزه لوور در شش سالن در بخش‌هایی با عنوان “موزه زنده” و “رویای جهانی شدن” ، “آثار آشور و کشف دوباره تمدنهای شرقی”، “شامپولیون و گشایش موزه آثار مصر”، “کشف دوباره هنرهای قرون وسطی و تمدن‌های اسلامی” و “تابلوهای عباس کیارستمی” به نمایش در می‌آید.

سایت سفارت فرانسه در ایران این نمایشگاه را نتیجه “یک همکاری مثال‌زدنی بین موزه لوور و موزه ملی ایران” خوانده و نوشته برگزاری آن “گامی دیگر در چهارچوب قراردادی است که بین موزه لوور و سازمان میراث فرهنگی ایران در سفر ژانویه ۲۰۱۶ آقای روحانی به پاریس به امضا رسید.”

نمایشگاه موزه لوور در تهران فردا سه‌شنبه ۱۵ اسفند به روی عموم باز می‌شود و تا ۱۸ خرداد ۹۷ ادامه خواهد داشت.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید