هنرگردی مجله تخصصی هنری ایران

مجله مستقل و تخصصی هنرهای تجسمی و مفهموی

کشف قابل توجه موزاییک نادر رومی در یک مزرعه
در یک کشف “قابل توجه” یک موزاییک نادر رومی در مزرعه ای بریتانیایی کشف شد.

هیستوریک انگلند، یک نهاد عمومی که از محیط تاریخی کشور مراقبت می کند، گفت که این اولین بار است که طی 1600 سال گذشته این موزاییک در راتلند، میدلندز شرقی، رونمایی می شود. این نهاد در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: “موزاییک رومی اولین نمونه از نوع خود است که در بریتانیا یافت شده که نبرد آشیل قهرمان یونانی با هکتور را در طول جنگ تروا به تصویر می‌کشد و تنها بخشی از نمونه‌های یافت شده در اروپا است.”
جیم اروین، پسر صاحب زمین، سال گذشته در طول قرنطینه کرونا در انگلیس، تعدادی “سفال های غیرمعمول” در مزرعه گندم مشاهده کرد و به مقامات محلی اطلاع داد.
باستان شناسان خدمات باستان شناسی دانشگاه لستر، در کنار نهاد هیستوریک انگلند و شورای شهرستان راتلند، محوطه را کاوش کردند و موزاییکی را کشف کردند که ابعاد آن 11 متر در 7 متر است.
این اثر هنری کف فضایی را تشکیل می‌دهد که تصور می‌شود فضای غذاخوری یا تفریحی در یک ویلای بزرگ بوده است. این بنا در اواخر دوره رومیان، بین قرن سوم و چهارم پس از میلاد اشغال شده است.
دانکن ویلسون، مدیر اجرایی نهاد هیستوریک انگلند، گفت: “کشف چنین موزاییک کمیابی در این اندازه و همچنین ویلای اطراف آن، قابل توجه است.”
ویلای رومی توسط ساختمان‌های دیگری از دوره کشف شده در طی بررسی ژئوفیزیک احاطه شده است که شامل انبارها، حمام خانه‌های احتمالی و تعدادی خندق مرزی است.

دیدگاهتان را بنویسید