هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

تجمع در مقابل موزه هنرهای معاصر تهران

تکذیبی که مانع تجمع نشد

پیش‌تر به طور مفصل به موضوع واگذاری موزه هنرهای معاصر تهران به بنیاد خصوصی رودکی به نقل از رسانه‌ها پرداختیم. این درحالی بود که علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت ارشاد این بحث را از اساس شایعه خوانده و افزوده بود که برای انجام شدن این کار هیات وزیران و مجلس باید تصمیم بگیرند. اما حتی تکذیب این واگذاری هم مانع از تجمع هنرمندان، هنردوستان و استادان هنرهای تجسمی نشد.

Tehran Museum of Contemporary Art_babak haghi_honargardi_2016 (2)
تجمع در مقابل موزه هنرهای معاصر تهران – عکاس: بابک حقی

در اطلاع رسانی‌هایی که در دو روز اخیر در گروه ها و شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته بود، روز شنبه ساعت پانزده در برابر موزه هنرهای معاصر تهران وعده‌ی دوستداران هنرهای تجسمی تعیین شد و  هنرمندان با تجمع مقابل ساختمان موزه هنرهای معاصر درباره احتمال واگذاری مدیریت این موزه به بنیاد رودکی هشدار دادند.

Tehran Museum of Contemporary Art_babak haghi_honargardi_2016 (3)
تجمع در مقابل موزه هنرهای معاصر تهران – عکاس: بابک حقی

در این تجمع معصومه مظفری، رییس انجمن نقاشان ایران از جمله افرادی بود که در مقابل ساختمان موزه هنرهای معاصر سخنرانی کرده و نامه انجمن هنرمندان سفالگر، مهندسان شهرساز و تصویرگران را خواند. در این نامه نوشته شده بود:

اگر واکنش به موقع انجمن هنرمندان نقاش نبود و این موضوع در فضای مجازی دنبال نمی شد، امروز واگذاری موزه هنرهای معاصر به صورت پنهانی و در سکوت خبری انجام شده بود

Tehran Museum of Contemporary Art_babak haghi_honargardi_2016 (4)
تجمع در مقابل موزه هنرهای معاصر تهران – عکاس: بابک حقی

هم‌چنین معترضان پلاکاردهایی با عنوان “گنجینه ملی ما را واگذار نکنید” در دست داشتند. به گزارش ایسنا مجید ملانوروزی سرپرست موزه هنرهای معاصر در جمع معترضان حاضر شد و به آنان اطمینان داد که موزه واگذار نخواهد شد. وی افزود:

همه جریان‌های هنری از چپ و راست و سایت‌ها و روزنامه‌های مختلف به جریان واگذاری موزه واکنش نشان دادند و این نشان‌دهنده اهمیت موزه و وابسته نبودن آن به جریان‌های مختلف است. همه آن‌هایی که این‌جا جمع شده‌اند چه اخبار درستی شنیده باشند و چه نادرست، برای ماندگاری موزه به اینجا آمده‌اند. مخاطب نامه‌هایی که خوانده شد، من نبودم؛ اما به جهت این‌که شما در مقابل موزه هنرهای معاصر جمع شده‌اید خود را ملزم به پاسخگویی می‌دانم.

Tehran Museum of Contemporary Art_babak haghi_honargardi_2016 (5)
تجمع در مقابل موزه هنرهای معاصر تهران – عکاس: بابک حقی

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید