هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

شارل آزناوور صاحب ستاره در بلوار هالیوود شد

شارل آزناوور خواننده، شاعر و بازیگر نامدار فرانسوی صاحب ستاره ای در بلوار مشاهیر هالیوود در لس آنجلس شد.

این عنوان افتخاری به دلیل سالها حضور درعرصه موسیقی و دستاوردهای هنری به این خواننده فرانسوی ارمنی تبار اهدا شد. شارل آزناوور در ادامه تور کنسرت های آمریکای شمالی خود به لس آنجلس رسید و با استقبال گرمی از سوی طرفدارانش و به ویژه ارامنه ساکن آن شهر مواجه شد.

در این مراسم باشکوه که در تالار مجلل «پنتیجس» در بلوار هالیوود در لس آنجلس ترتیب یافت، تعدادی از مقامات شهری، ایالتی و شخصیت های برجسته و میهمانان ویژه ای حضور داشتند. در جریان این برنامه «کوین دو لئون» سناتور ایالتی در کالیفرنیا، استقبال گرمی از شارل آزناوور داشت و او را یکی از ستاره های بزرگ جهان موسیقی توصیف کرد.

music-french-hollywood-star-2
شارل آزناوور

شارل آزناوور که به فرانک سیناترای فرانسه مشهور است، یکی از مشهور ترین خواننده آن کشور در دهه های اخیر محسوب می شود که به دلیل ترانه های عاشقانه و صدای جادویی خود، طرفداران بسیاری در گوشه و کنار جهان دارد. او که ۹۲ سال دارد همچنان سرحال و پرانرژی است و فعالیتهای هنری خود را ادامه می دهد.

شارل از مادر و پدری ارمنی در پاریس متولد شد و خواندن را از کودکی آغاز کرد. او صدها ترانه عاشقانه خوانده، دهها آلبوم پرفروش داشته و در صدها کنسرت موفق در کشورهای مختلف جهان به هنرنمایی پرداخته است.

شارل آزناوور تجریباتی هم در عرصه بازیگری دارد و در بیش از پنجاه فیلم سینمایی بازی کرده که یکی از این فیلم ها با نام «طبل حلبی» برنده جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان اسکار در سال ۱۹۸۰ شد.

اتاق بازرگانی هالیوود مسئولیت اهدای ستاره های بلوار مشاهیر لس آنجلس را بر عهده دارد. سخنگوی این کمیسیون اعلام کرد در آینده نزدیک ستاره شارل آزناوور بصورت رسمی در یکی از سنگ فرش های این بلوار نصب خواهد شد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید