هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

ادعایی علیه آلفرد هیچکاک پس از نیم قرن

تیپی هدرن، بازیگر اسبق آمریکایی در زندگینامه جدیدش با عنوان «تیپی»، ادعا می کند که آلفرد هیچکاک او را در سالهای ۱۹۶۰ میلادی مورد آزار قرار داده بود.

به گزارش «یو اس ویکلی»، بنا به بخشی از این کتاب که از طرف نیویورک پست ارایه شده، این بازیگر ۸۶ ساله مدعی است که کارگردان و تهیه کننده مشهور بریتانیایی، مدت کوتاهی پس از اینکه با او یک قرار داد پنج ساله فیلم بست، نسبت به هدرن وسواس فکری شدیدی پیدا کرد.

هدرن در۳۰ سالگی پس از طلاق از پیتر گریفیث بازیگر که دخترش ملانی گریفیث بازیگر مشهور را از او دارد، به لس آنجلس نقل مکان کرد. هیچکاک، هدرن را اولین بار در یک آگهی تلویزیونی کشف کرد، او را پیدا کرد و با او قرارداد بازی در فیلم بست که یکی از آنها نقش آفرینی در فیلم دلهره آور مشهور «پرندگان» در سال ۱۹۶۳ است.

هدرن در زندگینامه اش نوشته، هر وقت می خواست با کسی از اعضای گروه صحبت کند، هیچکاک حسادت می کرد و رفتارش با او سرد می شد. بنابه این کتاب، آلفرد هیچکاک که با آلما ریول ازدواج کرده بود، حتی در چندین موارد تلاش کرد که با هدرن رابطه ایجاد کند. او می نویسد: «وحشتناک بود، لحظه وحشتناکی بود» و می افزاید این مسئله را در آن موقع با کسی در میان نگذاشت چون چیزی به عنوان «در کمین نشستن، دنبال کردن، و آزار جنسی در آن زمان وجود نداشت»، منظور او سالهای ۱۹۶۰ میلادی است.

یکسال پس از بازی در فیلم «پرندگان»، ستاره هالیوود در دومین فیلم هیچکاک «مارنی» بازی کرد. هدرن می نویسد رفتار ناشایست هیچکاک همچنان ادامه داشت.

کتاب زندگینامه «تیپی» سه شنبه به بازار کتاب آمریکا راه پیدا کرد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید