هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

نمایش آثار بنکسی در لندن

کارهای بنکسی نقاش گرافیتی مشهور معمولا همه با هم در یک جا نشان داده نمی شود. اما یک نمایشگاه در شرق لندن با آثار او برپا شده است.

بنکسی نام مستعار یک نقاش گرافیتی است که در هنر خیابانی او، نوعی طعنه وجود دارد. وی بریتانیایی است و هویت او مخفی مانده است. به گزارش آسوشیتد پرس، در گالری «هنگ آپ» در شرق لندن، نمایشگاهی ثابت با عنوان «بنکسی بانکر» یا به اصطلاح «پناهگاه زیر زمینی بنکسی»، تعداد محدودی از چاپ های بنکسی برای هنردوستان و کلسیونر های بین المللی به نمایش در آمده است. یکی از آنها تابلوی تظاهر کنندگان است که گل پرت می کنند با عنوان «عشق در فضا» است.

آثار متنوع دیگری از او منتشر شده است. دیگری دختری با بادکنک است از دیوار کرانه باختری رود اردون که جزو سرزمین های اشغالی فلسطین ست.

۳f63ab82-227b-4d9f-bc4c-9cd0b7581c02_w610_r1_s
« دختر با بادکنک» اثر بنکسی

بن کاتن، مدیر گالری «هنگ آپ» می گوید «دختر با بادکنک» یکی از پر طرفدارترین آثار بنکسی است. وی افزود:

در اینجا مخلوطی از کارهای امضا شده و امضا نشده داریم. بعضی هایشان خیلی نادر هستند مثل عکس کیت ماس، بعضی هایشان خیلی نمادین هستند مثل دختر با بادکنک

بهای هر قطعه اثر امضاء نشده در این گالری بین ۵ تا سی هزار پوند یا نهایت ۳۸ هزار دلار است. آثاری که امضاء شده اند نیز از حدود ۱۳ هزار دلار تا ۱۳۰ هزار دلار قیمت دارند. گالری «هنگ آپ» از زمان گشایشش در سال ۲۰۰۸ تا به امروز بیشترین در آمد را از فروش آثار بنکسی داشته است. که به آنها کمک کرده است تا با کلکسیونرها، حراج خانه ها، و گالری های معروف در سراسر جهان در ارتباط باشند.

گالری «هنگ آپ» شش روز در هفته به غیر از روزهای دوشنبه، از ساعت ۱۲ ظهر تا ۶ عصر به روی عموم باز است.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید