هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

فریدا کالو اگر زنده بود یکی از بانوان میلیاردر دنیا بود

به تازگی یکی از آثار فریدا کالو به قیمت ۱٫۸ میلیون دلار به فروش رفته است، با توجه به اینکه این هنرمند برجسته از بهترین مجموعه هایش، پرتره های شخصی اش بوده است، و او علاقه بسیار زیادی به نقاشی کردن خودش در شرایط مختلف داشته است، اگر مانند هر هنرمند نقاش دیگری زنده بود، الان یک میلیاردر به شمار میرفت. هر چند که باز هم مانند هنرمندان بسیار زیاد دیگری که اکنون با قیمت های باور نکردنی تابلو میفروشند، پیش از مرگ زندگی بسیار سخت و پر دردسری داشته است.
نقاشی “دختری با گردنبند” اثر فریدا کالو مکزیکی در اروپا
اینکه اثر یک هنرمند در کشور های اروپایی خرید و فروش شود، چیز تازه ای نیست، اما اینکه چه قیمتی و با چه شرایطی این معاملات انجام می شود اغلب داستان های جالبی دارند. این اثر فریدا نیز که پس از گذشت ۶۰ سال مجددا پیدا شده است و مربوط به زمانی است که فریدا ۲۲-۲۳ ساله بوده، در حراج این دوره ساتبی به قیمت ۱٫۸۱۰٫۰۰۰ دلار فروخته شده است. این حراج که چند روز پیش برگزار شد، فروش موفقی داشته است و در آن نقاشی های افراد مشهور دیگری مانند فرناندو بوترو، روفینو تامایو نیز حضور داشته اند. با اینکه این اثر سالها مفقود بوده است، اما به دلیل شرایط محیطی آن محل مانند نور و دما، وضعیت بسیار مناسبی دارد و رنگ های آن همچنان طراوت قبل را دارند.
“دیگو ریورا” همسر “فریدا” که خود از نقاشان مطرح آن زمان بود، سال ۱۹۵۵ یک سال پس از مرگ همسرش، این اثر را به یکی از دستیاران “فریدا” هدیه کرد. این خودنگاره که “فریدا”ی کچل را نشان می‌دهد، از آن زمان تا کنون در اتاق خواب خانه‌ دستیار این هنرمند در کالیفرنیا نگهداری می‌شد. چندی پیش به این زن که بیش از ۹۰ سال از عمرش می‌گذرد، پیشنهاد شد یادگاری “فریدا” را بفروشد.

تحریریه هنرگردی

http://www.shariot.ir

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید