هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

پنج هزار یورو برای شبیه‌ترین ون گوگ جهان

هنرپیشه‌ای از استان دورست در جنوب انگلستان جایزه جهانی شبیه‌ترین چهره به ونسان ون گوگ نقاش هلندی را برد.

دانیل بیکر را داگلاس کوپلند٬ هنرمند و نویسنده کانادایی از بین ۱۲۵۰ نفری انتخاب کرد که از ۳۷ کشور در این مسابقه شرکت کرده بودند. آقای بیکر٬ ۳۵ ساله جایزه‌ای به مبلغ ۵ هزار یورو می‌گیرد و مجسمه‌ای از او در قامت ون گوگ ساخته و در تاکستانی در کانادا به نمایش گذاشته می‌شود. او گفته از اینکه “چهره چروکیده”‌‌اش انتخاب شده “عمیقا تحت تاثیر” قرار گرفته است.

i-am-vincent
مسابقه “من ونسان هستم”

مسابقه “من ونسان هستم” زاییده تخیل کوپلند است که رمان “نسل X” را نوشته است. کوپلند می‌گوید که دیدار با دانیل تجربه‌ “غریبی” است چون ماه‌ها مردانی را بر روی صفحه کامپیوتر دیده که شبیه ون گوگ بوده‌اند. با استفاده از صد‌ها دوربین، عکسی سه بعدی از بیکر تهیه شده که برای ساخت تندیس ون گوگ استفاده خواهد شد. قرار است این مجسمه برنزی در آوریل ۲۰۱۷ به نمایش در آید. تندیس ون گوگ بخشی از مجموعه “کله‌قرمزها” است که توسط داگلاس کوپلند ساخته می‌شود.

van-gogh-museum-bbc
ونسان ون گوگ

ونسان ون گوگ و زندگی پیچیده و عجیبش بارها دستمایه آثار هنرمندان بوده است. چندین فیلم بر اساس زندگی او ساخته شده که مشهورترین آنها شور زندگی با بازی کرک داگلاس بوده است. این نقاش هلندی در سال ۱۸۵۳ به دنیا آمد و از پیشگامان اصلی مکتب پست امپرسیونیست بود. او از بیماری روانی رنج می برد و رنج‌هایی که او در زندگی کشید در آثارش منعکس شده است. او روز ۲۷ ژوئیه ۱۸۹۰ در گندمزاری نزدیک روستای “اور سور واز” واقع در چند کیلومتری شمال پاریس به سینه خود گلوله ای شلیک کرد. هجده ماه قبل از این حادثه او گوش چپ خود را با تیغ سلمانی بریده بود.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید