هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

گفتگو با علی قلمسیاه عکاس معاصر

علی قلمسیاه شهریور ١٣٢٣ در یزد متولد شده است. عکاسی را در دوران دبیرستان و از سالهای ١٣٣۶ آغاز کرده و از سال ١٣۴٠ در زمینه های عکاسی از طبیعت و ورزش فعالیت نموده است. او همچنین عکاسی پیشرفته را در موسسات و دانشکده های عکاسی از سال ١٣۶٠ تدریس می نماید.

علی قلمسیاه با عکاسی از رویدادها، بازیهای المپیک، پاراالمپیک و بازیهای جهانی از المپیک ١٩٨٨ در کارنامه عکاسی خود تجارب ارزنده ای دارد. از آثار عکاسی وی تاکنون نمایشگاههای متعددی در ایران و دیگر کشورهای جهان برگزار شده است. قلمسیاه سمت دبیر اجرائی ٣ دوره اول تا سوم نمایشگاه دوسالانه عکس موزه هنرهای معاصر ایران را از افتخارات کارنامه عکاسی خود می داند. ایشان در ادامه گفته هایشان مبنی بر مشکلات موزه هنر های معاصر تهران و ارسال آثار این گنجینه افزودند:

موزه هنرهای معاصر از لحاظ امنیتی اختلاف بسیاری با موزه های مطرح دنیا دارد آثار در همین نمایشگاه اخیر آنقدر در دسترس قرار دارد که به راحتی امکان آسیب پذیری آنها وجود دارد.

همچنین درباره ارسال آثار گنجینه گفتند:

چه بهتر که آثار گنجینه در حجمی کمتر و نه به این وسعت آن هم با بیمه های معتبر و سنگین و رعایت اصول و اقدامات لازم جهت حفظ آثار انجام پذیرد.

چکیده‌ی این گفتگو را در فایل صوتی زیر گوش دهید:

گفتگو کننده: شایان شعبان

شایان شعبان

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید