هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

آنتونی بوردین آشپز سرشناس آمریکایی خودکشی کرد

خبر خودکشی آنتونی بوردین در حالی منتشر می‌شود که روز سه شنبه پیکر کیت اسپید طرح سرشناس دنیای مد در آپارتمانش در نیویورک پیدا شد و بنابر گزارش پلیس، خانم اسپید نیز مانند آقای بوردین خودکشی کرده بود.


پیکر آنتونی بوردین، آشپز سرشناس آمریکایی در اتاق او در هتلی در استراسبورگ فرانسه پیدا شده است. گفته شده که او خودکشی کرده است.

این آشپز و مجری تلویزیون به دلیل سفر به تهران و اصفهان و ساخت یک مستند درباره غذاهای ایرانی برای شبکه سی.‌ان.‌ان در میان ایرانیان شناخته شده است.

شبکه سی.ان.ان اعلام کرد که آقای بوردین در روزهای اخیر در شهر استراسبورگ فرانسه در حال کار بر روی یکی از قسمت‌های مجموعه تلویزیونی اش با عنوان “بخش‌های ناشناخته” بوده است. هم‌چنین در در بیانیه «سی ان ان» آمده است:

عشق او به ماجراجویی، دوستان تازه، غذای عالی و نوشیدنی و داستان های قابل توجهی که او از دنیا روایت کرد، از او داستانسرایی یگانه پدید آورد.

در بیانیه این رسانه آمریکایی در روز آدینه ۱۸ خرداد (۸ ژوئن) آمده است:

با اندوه بسیار مرگ دوست و همکارمان، آنتونی بوردین را تایید می‌کنیم.

از نوشتن کتاب تا اجرا در تلویزیون

آنتونی بوردین در سال ۱۹۹۹، پس از انتشار مقاله او در مجله نیویورکر با عنوان «قبل از خواندن این، چیزی نخورید» و سپس در سال ۲۰۰۰ میلادی با انتشار کتاب پرفروش “آشپزخانه سری: ماجراجویی در جهان شکم” به شهرت رسید. این کتاب معرفی غذاها و ترفندهای خاص آشپزی کشورهای گوناگون است.

نخستین برنامه تلویزیونی او در سال ۲۰۰۲ میلادی در “فود نت ورک” یک شبکه کابلی تلویزیونی پخش شد. او سه سال بعد به کانال تلویزیونی “تراول” پیوست و برای برنامه هایش در این شبکه دو بار جایزه معتبر امی گرفت. از سال ۲۰۱۳ به شبکه سی.ان.ان پیوست و مجموعه “بخش‌های ناشناخته” را ساخت که به غذاهای مناطق گوناگون جهان اختصاص داشت. او هنگام مرگ در حال تهیه فصل یازدهم این مجموعه بوده است.

سفر به تهران

آنتونی بوردین در سال ۲۰۱۴ به تهران و اصفهان سفر کرد و مستندی درباره غذاهای ایرانی ساخت که به عنوان قسمتی از مجموعه “بخش‌های ناشناخته” از شبکه سی.ان.ان پخش شد.

آنتونی بوردین در ایران

او برخورد ایرانی‌ها با خود و گروه فیلمبرداری را دوستانه و گرم توصیف کرد و گفت که تهران اصلا آنطور نبوده که انتظار داشته است “نه خیلی شرقی و نه خیلی غربی جایی در آن وسط.”

گفتنی است بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، حدود ۴۵ هزار نفر در آمریکا در سال ۲۰۱۶ خودکشی کردند. در سال ۲۰۱۶ پس از بیماری آلزایمر و سوء مصرف مواد مخدر خودکشی سومین عامل مرگ در آمریکا بوده است.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید