هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان

انتشار آلبوم «خراسانیات» اثر مشترک استاد محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان

آلبوم منتشر‌نشده‌ای از استاد آواز ایران محمدرضا شجریان و هم‌چنین هنرمند فقید موسیقی سنتی پرویز مشکاتیان  با عنوان «خراسانیات» نوزدهم اسفندماه منتشر می‌شود.

آلبوم خراسانیات اثر محمدرضا شجریان و آهنگسازی پرویز مشکاتیان
آلبوم خراسانیات اثر محمدرضا شجریان و آهنگسازی پرویز مشکاتیان

همایون شجریان درباره این آلبوم در یک پست اینستاگرامی نوشته است:

دوستان عزیز و گرامی آلبوم خراسانیات کار مشترک و شنیده نشده از پدر و زنده یاد استاد پرویز مشکاتیان است که پس از یک سال زحمات آوای مشکاتیان عزیز (طراحی) و جناب رادمان توکلی مهربان (هماهنگی کلیه امور میکس و انتشار) و هم‌چنین جناب غلامرضا صادقی (میکس و مسترینگ) برای آماده سازی آن به جهت انتشار در سال ۹۸، در ۱۹ اسفند ماه امسال تقدیم حضورتان می گردد.

گفتنی ست کلیت کار حال و هوایی از خراسان را دارد و همچنین تصانیف آن بر روی اشعار ملک الشعرا بهار ساخته و خوانده شده است.

ضبط آلبوم خراسانیات مربوط است به سال ۱۳۶۵ و از آنجایی که ساز و آواز این مجموعه ضبط نشده بود و پدر هم امسال در شرایط خواندن و تکمیل آن نبودند، یک ساز و آواز از کنسرت آلمان ایشان به همراه ساز استاد مشکاتیان و بر شعر باباطاهر به این مجموعه اضافه گردید. این ساز و آواز اجرای صحنه می باشد که در سال ۱۹۸۹ میلادی در کشور آلمان اجرا شده است.

در توضیحات این مجموعه نام بزرگانی چون پرویز مشکاتیان، منصور سینکی، جمشید عندلیبی، محمد فیروزی، اردشیر کامکار، بیژن کامکار، و ارژنگ کامکار به عنوان نوازندگان خراسانیات دیده می‌شود.

محمدرضا شجریان و پرویز مشکاتیان در طول سال‌ها فعالیت مشترک هنری، آثار ارزشمندی در چهارچوب موسیقی ایرانی آفریدند که از آن شمار می‌توان به ‏‏ آلبوم‌های «بیداد همایون»، «آستان جانان»، «سر عشق»، «نوا»، «دستان»، «گنبد مینا»، «دود عود»، «جان عشاق»، «بهاریه» و ‏‏ «قاصدک» اشاره کرد.

تهیه کنندگی آلبوم خراسانیات را شرکت دل آواز و پخش و پیش فروش انحصاری نسخه فیزیکی از طریق شرکت ایران گام  و نسخه‌ی دیجیتال از طریق بیپ تونز امکان پذیر است.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید