هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

انجمن‌های نویسندگان آمریکا علیه ترامپ مدافع فرهادی

در پی اعلام انصراف اصغر فرهادی از حضور در مراسم اسکار، انجمن‌های نویسندگان آمریکا از احتمال عدم حضور او در این مراسم ابراز نگرانی کرده و فرمان ترامپ را “ضد آمریکایی”، “ناقض قانون اساسی” و “عمیقا اشتباه” خوانده‌اند.

انجمن‌های نویسندگان شرق و غرب آمریکا طی بیانیه مشترکی فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر منع موقت سفر شهروندان هفت کشور عمدتا مسلمان‌نشین به ایالات متحده و نیز توقف پذیرش پناهجویان را محکوم کردند. آنها همچنین از احتمال عدم حضور اصغر فرهادی در مراسم اسکار به دلیل صدور این فرمان ابراز نگرانی کرده‌اند.

به نظر می‌رسد که بیانیه انجمن‌های نویسندگان شرق و غرب آمریکا، پیش از انتشار بیانیه اصغر فرهادی در رابطه با انصراف از شرکت در مراسم اسکار نوشته شده باشد.

در بیانیه آنها که با امضای مایکل وینشیپ، رئیس انجمن نویسندگان شرق، و هوارد رادمن، رئیس انجمن نویسندگان غرب آمریکا، در روز یکشنبه (۲۹ ژانویه) منتشر شده، آمده است:

این هم نقض قانون اساسی و هم عمیقا اشتباه است که کسی به شما بگوید به دلیل زادگاه یا تعلق مذهبی حق ورود به کشور ما را ندارید

انجمن‌های نویسندگان شرق و غرب آمریکا در ادامه، فرمان «عمیقا ضد آمریکایی “ممنوعیت مسلمانانِ”» دونالد ترامپ را محکوم کرده و از رأی دادگاه فدرال در لغو اجازه‌ی بازگرداندن شهروندان ۷ کشور از فرودگاه‌های آمریکا استقبال کرده‌اند.

دو شاخه شرقی و غربی انجمن نویسندگان آمریکا در بیانیه خود همچنین بر آزادی بیان و نیز عقیده و مذهب، به عنوان اجزای جدایی‌ناپذیر حقوق بشر و همچون ارزش‌هایی جهانشمول تأکید کرده‌اند.

از سوی دیگر آسوشیتدپرس به انتقاد محققان و پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد اشاره کرده و می‌گوید آن‌ها نگرانی خود را از فرمان صادر شده بیان کرده‌اند.

پژوهشگران این دانشگاه پرآوازه، گفته‌اند فرمان منع موقتی صدور روادید جلوی پیوستن شماری از بهترین‌ها را از ایران به پژوهشگران این دانشگاه می‌گیرد. پرفسور تامس میشل، گفته است او «بسیار خوشحال بود» که توانسته سهیل سروری را استخدام کند، به‌طوری‌که پیش از آمدنش، نام او را بر روی در آزمایشگاه نصب کرده بود، اما آقای سروری اجازه ورود به آمریکا را، با وجود روادیدی که در اختیار داشت، پیدا نکرده‌است. هاروارد تاکید کرده این دانشگاه همواره مرکز تحصیل و جذب بهترین‌ها از سراسر جهان بوده‌است.

جمعه گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با صدور فرمانی نژادپرستانه موقتا صدور روادید برای شهروندان ایران و شش کشور دیگر ا متوقف کرد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید