هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

اولین گالری گردی سال 94

21 فروردین برابر بود با اولین گالری گردی رسمی سال جاری و تلاش برای دیدن آن چه که از بهارش پیداست؛ با توجه به آن که هنوز بسیاری از نگارخانه‌های پایتخت در خواب نوروزی به سر می‌بردند، 11 گالری هم‌چنان در بین “انتخاب‌های” گالری گردها قرار داشتند. در این میان آثار هنرمندانی چون فریدون آو، ابراهیم حقیقی و غزاله هدایت به چشم می‌خورد. در این هفته به جز گالری راه ابریشم که میزبان آثار مهرداد عسگری طاری بود، گالری‌های اِی جی و شیرین هم به عکاسی اختصاص داشتند.

این بار عکس

ابراهیم حقیقی که یکی از مشهورترین طراحان گرافیک ایران است، این بار آثار عکاسی‌اش از بناهای معروف ایران را در گالری شیرین با عنوان ” ایران در آینه ” به نمایش گذاشت. ردپای قوی معماری و گرافیک به وضوح در عکس ها پیدا است. نکته‌ی جالب هم نمایش مجموعه تصاویری از چگونگی عکاسی این آثار بود. این نمایشگاه تا اول اردیبهشت برپا است.

 Ebrahim-haghighi-shirin-honargardi (6)  Ebrahim-haghighi-shirin-honargardi (5)  Ebrahim-haghighi-shirin-honargardi (4)  Ebrahim-haghighi-shirin-honargardi (3)

خیلی شخصی

” سوگماچه ” عنوان نمایشگاه آثار ماهان مومنی در گالری مهروا برپا است. این آثار دخل و تصرفی در اشعار معروف جهان هستند و در همراهی با عکس، فضایی شخصی را به تصویر می‌کشند. گویا بیننده برگی از دفترچه شعر یا خاطرات کسی را در قاب می‌خواند. نمایشگاه حس دلداده‌ای را به تصویر می‌کشد که برای عشقی از دست رفته به سوگواری پرداخته است. در توضیح کاتالوگ نمایشگاه رویکرد ماهان مومنی Altered book نامیده شده است. در کل اگر حوصله‌ی خواندن اشعار زیاد قاب‌ها را داشته باشید و بپذیرید که قرار نیست همه‌ی آن‌چه را که هنرمند انجام داده است بر مبنای منطق می‌بایست تحلیل کرد، سوگماچه گزینه‌ی خوبیست.

توهم جاودانگی

مهرداد عسگری طاری با عکس‌هایش به خوبی توانست عنوان نمایشگاه را پوشش دهد. کانسپت جذاب و ادیت‌های قوی از مشخصه‌های آثار اخیر اوست. اگرچه ادیت‌ها در جایی بیش‌از اندازه زیاد می‌شوند، اما در کل نمایشگاه وی را می‌توان موفق دانست.

 

همه چیز باهم

 ناصر بخشی در اولین نمایشگاهش در تهران، چیدمانی شامل جعبه‌هایی که بنا به کاتالوگ از “محله‌های دور افتاده تبریز گردآوری” شده ارائه داده است و درون آن‌ها بخشی از خاطرات خود را قرار داده؛ همراهی تابلوهای نقاشی روی دیوارهای گالری و چیدمان‌ها در گوشه و کنار و وسط، فضایی شلوغ را پدید آورده است. این در حالیست که نمایشگاه حاضر با عنوان ” حافظه شخصی – بازتاب جمعی ” می‌توانست به دو نمایشگاه تقسیم شود. چرا که کیفیت چیدمان و نقاشی‌ها درخور توجه است. در انتهای متن کاتالوگ آمده است:

جعبه‌ها ذخایری از تصاویر و عناصری هستند که آرزوها و آرمان‌ها و همچنین شکست‌ها و سردرگمی‌های سازنده خود را به تصویر می‌کشند. سازنده‌ای که یکی از میان ماست که یکی از میان بسیاریست.

naser-bakhshi-aran-honargardi

کسرا علیها

http://mehrazin.wordpress.com

اینجا بخونید: ir.linkedin.com/pub/kasra-m-aliha/3b/469/797/

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید