هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

ایمی واینهاوس پس از مرگش به صحنه باز می‌گردد

برای یک هوادار دو آتشه هیچ خبری بهتر از آن نیست که دوباره می‌تواند اجرای خواننده‌ی فقید دلخواهش را از نزدیک تماشا کند. به لطف فن‌آوری هولوگرام، این امکان مهیا شده تا همگی بتوانیم دوباره بیننده‌ی کنسرت های ستارگان درگذشته‌ی دنیای موسیقی باشیم!

به تازگی قرار شده کنسرت هولوگرام ستاره‌ی موسیقی بریتانیایی ایمی واینهاوس روی صحنه برود. این خواننده‌ی با استعداد با  مرگ ناگهانی خود به دلیل مسمومیت با الکل در سال ۲۰۱۱ و در حالی که تنها ۲۷ سال داشت، جهان موسیقی را در شوک و اندوه فرو برد و اگرچه بهره‌گیری از این فن‌آوری هولوگرام چیز تازه‌ای نیست، اما تماشای اجرای خواننده‌ای که دیگر در قید حیات نیست، هم‌چنان هیجان انگیز است.

شرکتی که این پروژه را بر عهده دارد، پیش از این نیز «ری اوربیسون»، خواننده و ترانه نویس مشهور آمریکایی دهه ۶۰ میلادی و «ماریا کالاس» خواننده مشهور اپرا را به همین شیوه روی صحنه برده بود.

سازمان دهندگان قصد دارند که تور کنسرت هولوگرام ایمی واینهاوس را به مدت سه سال به سراسر دنیا ببرند. درآمد حاصل از این کنسرت به بیناد نیکوکاری ایمی واینهاوس تعلق خواهد گرفت که پس از مرگ او برای کمک به جوانانی که با مشکل اعتیاد به مواد مخدر دست به گریبان هستند راه اندازی شد.

خانواده واینهاوس اعلام کرده‌اند که از نزدیک روی این پروژه نظارت خواهند داشت تا اطمینان یابند سبک و شیوه کم نظیر او در این اجراها حفظ شود.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید