هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

بازیافت محصولات گوشتی

هنر بازیافت

هرساله حجم زیادی از مواد غذایی به دلیل اتمام تاریخ مصرف توسط سوپرمارکت ها دور ریخته می شود. آیزاک مونته Isaac Monté هنرمندی است که در پروژه ی خود از این گوشت های دور ریختنی استفاده می کند و آنها را به صورت گلدان و چراغ های روشنایی درمی آورد.

“با خارج کردن بخش قرمز رنگ از درون آن و تعریف چارچوبی جدید، من به دنبال جلب توجه عموم به مراحل تولید محصولات گوشتی، توزیع و مصرف بی رویه ی آن و نمایش ضرورت ایجاد تغییر در این شیوه ها هستم. در اثر فرآیندهای آزمایشگاهی بافت سلولی این گوشت ها را تغییر داده و در این روش – که در حال حاضر بر اساس آخرین تحقیقات روی بازسازی بافت است – گوشت تمام متحویات سلولی خود را از دست می دهد و شفاف و سفید و لاستیکی می شود و ظاهری مانند سنگ مرمر به خود می گیرد. من به این نتیجه رسیدم که این نوع بازیافت می تواند فرم داده شده، خشک و آغشته به چسب شود، رنگ زده و کشیده شود. با استفاده از این روش تنها شکل ظاهری و فرم گوشت تغییر نمی کند، بلکه بالاتر از تمام اینها مفهومی است که در پس آن وجود دارد”.

  “حاصل مجموعه ای از محصولات روشنایی است؛ فرم آنها الهام گرفته شده از Escherichia coli، که یک نوع باکتری است که در گوشت زندگی می کند و باعث فساد آن بعد از گذشت زمان می شود. دومین نتیجه مجموعه ای از رگهایی است که از همان ماده ساخته می شود، و فرم آنها از رگهای آزمایشگاهی الهاام گرفته شده است”.

Isaac Monte

آتلیه مونته Monté استودیوی طراحی آیزاک مونته Isaac Monté، طراح بلژیکی است که در هلند قرار دارد. وی در آکادمی هنر بلژیک ، هلند و نروژ تحصیل کرده است. فعالیت هایش شامل طراحی و تولید محصولات و راه اندازی چیدمان هایی در واکنش به مشکلات اجتماعی، محیط زیستی و اقتصادی است. او از طراحی به عنوان رسانه ای برای تبدیل مسائل فراموش شده یا نادیده گرفته شده به امکانات و فرصت ها استفاده می کند. آثار آتلیه مونته در گالری های متعددی در بلژیک، هلند، ایتالیا و آلمان به نمایش درآمده است و آیزاک سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی مختلفی در موسسات مختلف –آکادمی های هنری و صنعتی- برگزار کرده است.

مینا مختاریان

معمار

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید