هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

برنامه توسعه ۴۶۶ میلیون یورویی برای بازسازی گراند پاله

سه سال تعطیلی از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ برای بازسازی گراند پاله

گراند پاله (کاخ بزرگ) در پاریس که محل برپایی نمایشگاههای تاریخی از سال ۱۹۰۰ بوده، برای مدت تقریبی سه سال تعطیل می‌شود تا گرانترین بازسازی در تاریخ را به خود اختصاص دهد.

تصویر رندر شده از بالکن ها، داخلی، شرکت LAN

بر اساس برنامه اعلام شده توسط انجمن ملی موزه (Réunion des musées nationaux یا RMN) (بخش فرهنگی دولت که مسئول امور این ساختمان است) یک ورودی جدید به این مجموعه اضافه می‌شود. یک مسیر پیاده داخلی نیز اجرا می‌گردد که بخشهای مختلف این بنای عظیم را به یکدیگ متصل می‌کند. یک تا چهار نمایشگاه در سال در سالنهای مرمت شده برگذار می‌شوند. وظیفه اجرای این پروژه بر عهده شرکت مهندسین مشاور فرانسوی-ایتالیایی LAN می‌باشد.

در بیانیه RMN آمده است: “اتاقهایی برای نمایشهای دائمی فرهنگی اضافه می‌شوند که یکی از آنها مجموعه های ملی فرانسوی را از طریق نمایش دهنده های دیجیتالی ارائه می‌دهد. اتاقی دیگر به ارائه تاریخچه غنی گراند پاله و رویدادهایی که از سال ۱۹۰۰ میلادی در آن برپا شده است، اختصاص می‌یابد. همچنین یک اثر هنری شاخص از مجموعه ملی فرانسه در اتاقی دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.”

تصویر رندر شده از بالکن ها، خارجی، شرکت LAN

سخنگوی RMN گفت: “سایت پروژه از دسامبر ۲۰۲۰ تعطیل می‌شود و گراند پاله در بهار ۲۰۲۳ افتتاح می‌گردد.” البته با تعطیلی این مکان رویدادهایی که به طور معمول در اینجا برگذار می‌شد مانند بیینال پاریس، پاریس فوتو و فیاک FIAC باید جابجا شوند. برگذار کنندگان این رویدادها هنوز محل جایگزین را تعیین نکرده‌اند.

دولت فرانسه مبلغ ۲۸۸ میلیون یورو از کل مبلغ ۴۶۶ میلیون یورو را متقبل می‌شود. RMN نیز ۱۵۰ میلیون یورو وام می‌دهد. شانل، برند معروف اروپایی که کارل لاگرفلد طراح آنها از این فضا برای شوهای خود استفاده می‌کند، نیز ۲۵ میلیون یورو کمک می‌کند. در عوض ورودی بزرگ تزئینی ساختمان به نام این خانه مد، تغییر نام خواهد یافت.

شوی پاییز و زمستان شانل ۲۰۱۷-۲۰۱۸

فرانسواز نیسن وزیر فرهنگ فرانسه در بیانیه ای می گوید: “در پایان سال ۲۰۲۰ تنها کمی بعد از یک قرن از ساخت این بنا، گراند پاله صفحه دیگری از تاریخ خود را ورق زده و شروع به دگردیسی می‌نماید که در نهایت می‌تواند به قرن بیست ویکم وارد شود.”

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید