بلال وازن (Billel Ouazene) عکاس مد و هنری می گوید:

نقطه آغاز این پروژه ازدواج اجباری بود و مقصود ما نوعی عکاسی مبهم، رمزآلود و هوشمندانه بود

همراهی نوئمی نینو (Noémie Ninot) طراح مد باعث شد که دو ذهن پیچیده داستانی را با الهام از مفاهیم مردسالاری، جادوگری و نوانخانه را با عکس هایشان روایت کنند.

 

بیشتر عکس ها سیاه و سفید هستند و این مجموعه مشوش، مملو از مفاهیم جادویی و سمبولیک است. آن ها کار خود را نخست از ایده ازدواج اجباری آغاز کردند (عملی که به آن تمایلی نیست) و سپس به برجسته کردن نمودی از خود که همیشه محبوس بوده و همچنین افراد دچار به اختلالات جدی روانی و ذهنی پرداخته اند.

 

علاوه بر آن پوشاندن لباس های تنگ به زنان، همچون نمادی از لباس هایی که دیوانگان را در آن محبوس می کردند سمبولی از ظلم و حبس زنان است.

 

و این نقص اجتماعی چیست؟ سرمایه داری و نظام دگرجنس گرایی که از طریق تیم خلاق خود با جادو، نیرنگ و تشریفات به مقاصدش جامه عمل می پوشاند. نینوت می گوید:

شکار جادوگران زن در قرن های شانزدهم و هفدهم میلادی باعث شد که این ساختار مردسالارانه و سرمایه داری مدرن در غرب مستقر شود. بدین ترتیب زن از آزادی محروم شد و به طرز فیگوراتیوی مجبور شد که با مردسفید ازدواج کند که در اینجا تمثیلی از جامعه مردسالاری و سرمایه داری است.

 

بدون کامنت

کلیه حقوق متعلق به مجموعه هنرگردی می‌باشد. طراحی و پشتیبانی وب سایت از شاریوت

با ما در تماس باشید

برای ارتباط با هنرگردی از این بخش استفاده نمایید

درحال ارسال

Log in with your credentials

or    

مشخصات ورود خود را فراموش کرده اید؟

Create Account