هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

تمشکی که بلای جان سونی شد!

اگر واکنش کاربران اینترنت به خنده‌ی حضار پس از شنیدن نام پژمان جمشیدی به عنوان نامزد بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در جشنواره فیلم فجر ۹۶ شما را هم به فکر فرو برد، بهتر است بدانید که چنین رخدادهایی در همه جای دنیا اتفاق افتاده و این روزها به لطف وجود شبکه‌های اجتماعی و دسترسی آسان به رسانه های گروهی، هر اتفاقی به سادگی در معرض دید همگان قرار گرفته و از آن راحت‌تر، قضاوت می‌شود. البته جای دارد روی دیگر سکه را نیز ببینیم و آن افزایش حساسیت نسبت به کنش و واکنش  افراد در لحظات گوناگون است که اگر مورد استفاده‌ی درست قرار گیرد، اتفاقا می‌تواند بسیار مفید هم باشد و منجر به فرهنگ سازی شود.

در یکی از تازه ترین این موارد، سازندگان فیلم تازه‌ی “پیتر خرگوش” به دلیل نشان دادن صحنه‌‌ی مربوط به آلرژی یکی از شخصیت‌های داستان مجبور به پوزش خواهی شدند. داستان از این قرار بود که در صحنه ای از فیلم، دار و دسته‌ی خرگوش‌ها به سمت شخصیتی که به تمشک حساسیت داشت (تام مک گرگور) تمشک پرتاب کرده و حتی یک تمشک هم به دهانش می‌اندازند، به گونه‌ای که وی ناچار می‌شود داروی ضد حساسیت بزند.

این تمشک باران جنجال برانگیز منجر به واکنش تند کاربران شد تا جایی که فعالان، این صحنه از فیلم را محکوم کرده‌ و برخی از کاربران توئیتر با استفاده از هشتگ boycottpeterrabbit# خواهان تحریم فیلم شدند. گفتنی است هزاران نفر هم با امضای یک تومار، از شرکت فیلمسازی سونی خواستند عذرخواهی کند.

بنیاد خیریه “کودکان مبتلا به آلرژی‌های غذایی” هم در یک پست فیسبوکی نوشت:

شوخی‌های مربوط به آلرژی غذایی برای سلامت افراد مضر است.

در پایان شرکت فیلم سازی سونی و تهیه‌کنندگان فیلم در بیانیه‌ای مشترک گفتند که “باید موضوع را جدی می‌گرفتند.” هم‌چنین شرکت فیلم سازی سونی روز یکشنبه در بیانیه‌اش گفت گنجاندن این صحنه، “حتی به شکل کارتون و کمدی”، اشتباه بود.

این فیلم برگرفته از کتاب پیتر خرگوش اثر بئاتریکس پاتر است و پخش آن این هفته در سینماهای آمریکا آغاز شد.

 

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید