هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

دبی رینولدز یک روز پس از مرگ دخترش درگذشت

دبی رینولدز، هنرپیشه و خواننده معروف آمریکایی یک روز پس از مرگ دخترش، کری فیشر، بازیگر “جنگ ستارگان”، در سن ۸۴ سالگی بدرود حیات گفت.

دبی رینولدز تنها یک روز بعد از مرگ دخترش، کری فیشر تاب زندگی آورد. تاد فیشر، پسر او، مرگ مادرش در لس آنجلس را اعلام کرده و گفته است: «ما غمگینیم.» پیداست که مرگ خواهرش خارج از تحمل مادر بوده است. گفته می‌شود، دبی رینولدز که همراه با پسر خود در خاکسپاری دخترش شرکت کرده بود دچار سکته مغزی شده و به بیمارستان منتقل می‌شود.

کری فیشر که نامش به‌ویژه بعد از بازی در نقش پرنسس لیا در فیلم جنگ ستارگان در سطح جهان مطرح شد روز سه‌شنبه ۲۷ دسامبر (۷ دی) در سن شصت سالگی در پی سکته قلبی درگذشت. مادر و دختر در نزدیکی یکدیگر زندگی می‌کردند و با وجود این که تنش در روابطشان را پنهان نمی‌کردند همدیگر را تقریبا هر روز ملاقات می‌کردند.

debbie-reynolds
رسانه‌ها علت مرگ دبی رینولدز ستاره فیلم “آواز زیر باران” را سکته مغزی اعلام کرده‌اند.

دبی رینولدز که روزی ستاره هالیوود شد در خانواده‌ای تهیدست در ال پاسوی تگزاس به دنیا آمد. او به هنگام جوانی با بلندپروازی خویش به مسابقه زیباترین دختر در کالیفرنیا راه یافت و با پیروزی خود نگاه‌ها را متوجه خود ساخت. در سال ۱۹۵۲ او که ۲۰ سال بیش نداشت در فیلم “آواز زیر باران” با جین کلی رقصید و آواز خواند و همین راهگشایش شد.

در فاصله بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۷ او در بیش از ۳۰ فیلم، از جمله در “تمی” نقش آفرید. او در سال ۱۹۶۴ به خاطر بازی در فیلم “مالی براونی که غرق‌شدنی نیست” نامزد دریافت اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

در پنجمین دهه زندگی‌اش مسائل خصوصی رینولدز را بر سر زبان‌ها انداخت. ادی فیشر خواننده که همسر رینولدز بود روابطی با الیزابت تایلور، دوست او داشت. او بعد از این ماجرا که بزرگ‌ترین رسوایی آن زمان بود در سال ۱۹۵۹ بعد از ۴ سال از همسرش طلاق گرفت. دو ازدواج بعدی رینولدز هم ناموفق بود و آن گونه که خود در زندگی‌نامه‌اش می‌نویسد میلیون‌ها دلار به خاطر همسرانش از دست داد تا جایی که در سال ۱۹۹۷ به دلیل مشکلات مالی اعلام ورشکستگی کرد.

پس از آن که در سال‌های پایانی دهه شصت فیلم‌های موزیکال از مد افتاد رینولدز، از جمله در برادوی نقش آفرید. او در سال ۱۹۷۳ به خاطر بازی در فیلم “تار شارلوت” نامزد دریافت جایزه تونی شد.

سال‌ها بعد در اوایل دهه ۱۹۹۰ رینولدز باز هم پا به عرصه فیلم گذاشت و از جمله در فیلم “مادر” به کارگردانی ‌آلبرت بروکس بازی کرد. جوان‌ترها بیشتر او را به خاطر بازی در مجموعه تلویزیونی “ویل و گریس” می‌شناسند.

بسیاری از چهره‌های برجسته آمریکا در توییتر از مرگ او که بلافاصله بعد از مرگ دختر اتفاق افتاد ابراز حیرت کرده‌اند. لاری کینگ، مجری معروف آمریکایی نوشته است:

دبی رینولدز رده اول بود. او پر از عشق بود، باقریحه، زیبا و فناناپذیر. من برای هر کس که این شانس را نداشت تا او را ملاقات کند متأسفم.

بت میدلر، هنرپیشه اهل آمریکا نیز بهت‌زده از دو مرگ پشت سر هم در یک خانواده نوشت: «درکش سخت است. زیبا، بااستعداد، با تمام وجود خود را وقف هنر کرده و راه ترقی طی می‌کرد.»

آلیسا میلانو، ستاره هالیوود دختر و مادر را بعد از مرگ کنار یکدیگر می‌بیند و می‌گوید: «دبی رینولدز عزیز، من کاملا درک می‌کنم. او را سخت در آغوش بگیر، برای همه ما.»

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید