هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

درهای کاخ جشنواره کن به روی بی‌خانمان‌ها باز شد

این روزها رویدادهای هنری و فرهنگی یکی پس از دیگری لغو یا موکول به آینده می‌شوند. جشنواره کن هم مانند دیگر فعالیت‌ها لغو شد و در یک اقدام مناسب، کاخ جشنواره به محلی برای اسکان افراد بی‌خانمان بدل شد.
این خبر را شهرداری کن در جنوب فرانسه اعلام کرده و افزوده:
با توجه به لغو جشنواره و نیاز افراد بی‌خانمان و آسیب‌پذیر، کاخ جشنواره با ظرفیت اسکان ۵۰ نفر از شامگاه جمعه به صورت شبانه‌روزی سرپناه این افراد خواهد بود.

به گزارش یورونیوز پارسی، تخت‌های بی‌خانمان‌ها با رعایت فاصله مناسب بهداشتی در طبقه همکف کاخ جشنواره نصب شده و امکانات دیگر از جمله دوش، سرویس بهداشتی و غذا در اختیار آنها قرار داده خواهد شد. به نوشته روزنامه محلی لاپرووانس، تلویزیون، وسایل بازی و کتاب نیز از جمله امکانات دیگری است که به مرور در اختیار این مهمانان موقت قرار داده می‌شود.

دومینیک اود لاسه، معاون شهردار کن گفت دمای بدن افرادی که قرار است در این مکان اسکان داده شوند پیش از ورود اندازه گرفته شده و وسایل آنها نیز ضدعفونی می‌شود تا به این ترتیب از احتمال خطر واگیر کرونا در محل کاسته شود.

کاخ جشنواره کن قرار بود از تاریخ ۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد  (۱۲ تا ۲۳ ماه مه) پذیرای مهمانان این رویداد بزرگ فرهنگی باشد، اما مسئولان این جشنواره روز پنج‌شنبه اعلام کردند که به دلیل همه‌گیری ویروش کرونا و احتمال تمدید شرایط قرنطینه، امکان برگزاری جشنواره در این تاریخ‌ها وجود ندارد.

هنوز تاریخ تازه‌ای برای برگزاری جشنواره کن امسال اعلام نشده اما گمان‌زنی‌های برای برپایی آن در روزهای پایانی ماه ژوئن و اوایل ماه ژوئیه مطرح شده است.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید