هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

دوسالانه ها در مسیر برنامه ریزی منظم قرار می گیرند

دوسالانه های هنر به زودی در مسیر اجرا قرار خواهند گرفت، به نقل از دفتر روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، طی نامه ای به انجمن های هنرهای تجسمی در رشته های مختلف آمده است:

قریب به دو دهه از شکل گیری دوسالانه های تخصصی هنرهای تجسمی می گذرد. تجربه ارزشمندی که علیرغم فراز و فرودها و چالش ها ، همواره در صدر فهرست مطالبات و انتظارات جامعه هنری، هنرمندان و هنردوستان بوده است. از دیگر سو بر این باوریم که همکاری و تعامل مدون مدیریت هنرهای تجسمی کشور و مجامع بویژه انجمن های تخصصی مقوم و پشتوانه محکم برای تحقق ، استمرار و تکامل این رخداد به شمار می آیند.

این نامه برای تمامی انجمن های تجسمی کشور مانند طراحان گرافیک ایران، انجمن هنرمندان نقاش ایران، انجمن خوشنویسان ایران، انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، انجمن هنرمندان سفالگر ایران، خانه کاریکاتور ایران، انجمن نگارگری ایران، انجمن عکاسان ایران و انجمن تصویرگران ایران ارسال شده است و ضمن اعلام آمادگی دفتر هنرهای تجسمی برای برنامه ریزی برگزاری منظم مستمر دوسالانه های تخصصی هنرهای تجسمی پیشنهاد کرده است دوسالانه های نقاشی، خوشنویسی، تصویرسازی، عکس و نگارگری در سال های فرد و دوسالانه های گرافیک، مجسمه سازی، کاریکاتور و سفال و سرامیک در سال های زوج برگزار شود.

دوسالانه های مختلف که در سطح کشور و با هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برگزار می شدند به مرور با تیره شدن روابط انجمن های صنفی هنرهای تجسمی با این معاونت و در پی اتفاقات مختلف وابسته به موزه هنرهای معاصر کنار رفته شدند، البته حضور چنین رویداد هایی در همه جای دنیا بیشتر به صورت هدفمند از سوی مراکز وابسته به دولت انجام می شود، مثلا در دوسالانه عکاسی طبیعت انگلستان اهداف متمرکز بر زیبایی شناختی و نمایش جاذبه های طبیعی کشور است، الباقی رویداد های هنری در این سطح به موسسات خصوصی و با اهداف تجاری و معرفی هنرمندان صورت می گیرد، امیدواریم در این زمان که احتمالا به مرور جلساتی برای برقراری دو سالانه های برگزار خواهد شد، این نکات و تفاوت در نظر گرفته شوند. حضور بخش های دولتی به صورت مستقیم و با هدف نظارتی هیچ سودی برای پیشبرد شرایط فعلی رو به ایده آل نخواهد داشت. درگیری های داخلی و مربوط به مسائل غیر هم هیچ تاثیر مثبتی ندارد و بهتر از با پیش دستی ای که از طرف معاونت هنرهای تجسمی صورت گرفته، فرصت برای برقراری مجدد این رویداد ها به شرط بی حاشیه بودن و حرفه ای بودن فراهم شود.

تحریریه هنرگردی

http://www.shariot.ir

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید