هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

دو میلیارد و ششصد تومان رکورد حراج باران در تهران

نخستین دوره حراج باران چهارشنبه ۹۵/۷/۷ ساعت ۱۷ در هتل اسپیناس پلاس واقع در سعادت آباد تهران برگزار شد و توانست به مبلغ فروش دو میلیارد و ششصد و نه میلیون تومان از آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط برسد.

در این حراج که توسط گالری ترانه باران برپا شده بود ۶۶ اثر ایرانی و سه اثر از کشورهای ترکیه و لبنان ارائه شد. شهرام شکیبا که این حراج را چکش می زد قیمت آثار را از ده درصد پایین تر از قیمت کمینه تعیین شده آغاز می کرد تا در نهایت با رقم پیشنهادی خریداران به ثبت برسد.

در این حراج چهار اثر بالای ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد و برای این حراج اثری به خط میرعماد با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان رکورددار شد. همچنین اثری از محمد حسین شیرازی به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان، اثری از رضا رینه ای با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان و اثری به خط نصرالله افجه ای به قیمت ۱۱۰ میلیون تومان رکوردداران بعدی این حراج بودند.

baran-auction-2016-honargardi

محبوبه کاظمی مدیر نگارخانه ترانه باران پیش از این در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این حراج گفته بود: بیشتر تاکید ما در این حراج روی ارائه آثار کلاسیک است به گونه ای که ۲۵ درصد آثاری که ارائه می شود مربوط به قدمایی چون میرعماد و میرزا غلامرضا درویش است و از ۷۵ درصد آثار باقیمانده سهم عمده به خطوط کلاسیک اختصاص دارد و آثار نقاشی خط درصد کمی را شامل می شود. یکی از اصلی ترین اهداف ما ترغیب هنرمندان خوشنویسی به خلق آثار اصیل ایرانی و تغییر ذائقه مخاطبی است که این روزها به سمت آثار مدرن گرایش پیدا کرده است. هنرهای سنتی و کلاسیک ما دارای ارزش های والای ایرانی و اسلامی است و به خاطر محتوایی که دارد کارکرد فرهنگی والایی دارد. در حال حاضر مشاهده می کنیم که در سطح بین المللی از این آثار استقبال می شود و در حراجی های معتبر آثار خوشنویسی ما که با ارائه ای مدرن تر همراه است بسیار طرفدار دارد. ضمن اینکه ما با ارائه این آثار در سطح ملی و بین المللی می توانیم بر فرهنگ غنی خود تاکید کنیم و در شناساندن آن به جامعه جهانی موثر باشیم.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید