هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

رنه بری عکاس پیکاسو، چه گوارا و لوکوربوزیه در 81 سالگی درگذشت

رنه بری عکاس مگنوم در سن 81 سالگی درگذشت.  او در سال 1955 به عنوان دانشیار کار با مگنوم را شروع کرده و در سال 1959 به عضویت کامل مگنوم درآمد. وی شهرت خود را به واسطه‌ی پرتره هایش از چه گوارا، پیکاسو و لوکوربوزیه به دست آورد.

141021165512_2

 

در این باره مارتین پار مدیر آژانس عکاسی مگنوم در بیانیه‌ای گفت:

“بری نه تنها یکی از بزرگترین عکاسان جنگ بود، بلکه او یکی از سخاوتمندترین افرادی بود که من افتخار ملاقات با او را داشتم”. او افزود: “سهم [او] به مگنوم و توانایی بی نظیر وی در گفتن داستان  زمان ما،  بخشی از میراث عظیم او خواهد بود. او همواره در یاد ما خواهد ماند”

خانواده بری نیز در بیانیه ای جداگانه گفتند:

“با مرگ رنه بری، دنیای عکاسی یکی از  قدرتمندترین هنرمندان و یک انسان گرای واقعی که ماهرانه از پشت صحنه‌های رنج و شادی انسان مستندنگاری کرد را از دست داد”.

رنه بری در سال 1933 در زوریخ متولد شد، او مشاور نشریاتی مانند لایف، نیویورک تایمز و پاریس-مَچ بود، هم‌چنین در طول زندگی حرفه‌ای خود به تناوب به شرق میانه، اروپا و امریکای لاتین سفر کرد. در سال 1965 به ساخت مگنوم فیلمز کمک کرده و پس از آن مدت شش ماه را در چین به سر برد که حاصل آن فیلم دو چهره از چین تولید بی بی سی است.

او در سال 1962 گالری مگنوم در پاریس را  افتتاح کرد و در حالی که هم‌چنان به عنوان عکاس مشغول به کار بود، به طراحی و کلاژ هم پرداخت.

بری در یک مصاحبه در سال 2010 با گاردین گفت: “یک عکس یک لحظه، است” “زمانی که دکمه را فشار دهید، دیگر هرگز باز نخواهد گشت.”

نیلوفر علیها

http://www.alihagallery.com

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید