هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

سومین جشنواره بین المللی عکس خیام

ثبت نام سومین دوره جشنواره بین المللی عکس خیام با هیئت داورانی از ایران، فرانسه، چین و عمان از چهاردهم مهرماه آغاز شده و بنا به اطلاعیه‌ی این جشنواره، تاکنون شرکت کنندگانی از ۳۰ کشور در این رویداد ثبت نام کرده اند. هم‌چنین مراسم اهدای جوایز در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار خوهد شد.

جشنواره بین المللی عکس خیام, تنها جشنواره ایرانی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ)، انجمن سلطنتی عکاسی انگلستان (RPS)، و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) است. عکس های راه یافته به این جشنواره, ضمن ثبت در آرشیوFIAP  و PSA بنام عکاس, برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه خواهد شد. نخستین و دومین جشنواره خیام با دریافت آثار هنرمندان ۷۵ کشور عنوان پر شرکت کننده ترین جشنواره ایرانی را بدست آوردند. این جشنواره تنها جشنواره ایرانی بود که تعداد شرکت کنندگان خارجی آن از شرکت کنندگان ایرانی بیشتر بود. نمایشگاه آثار برتر در ۳۲ شهر به نمایش درآمد. همچنین مطابق قوانین فیاپ، کتاب جشنواره نیز، به تمامی شرکت کنندگان اهدا شد. (حتی شرکت کنندگانی که عکسشان در جشنواره پذیرفته نشد هم کتاب را بصورت رایگان دریافت کردند.) این کتاب توسط فیاپ با امتیاز ۵ ستاره (بالاترین کیفیت) ارزش گزاری شد.

فراخوان جشنواره به ده زبان ترجمه شده است. برای اطلاع از روش شرکت در جشنواره می توانید به سایت جشنواره مراجعه کنید.

جوایز

  • مجموعا پنج هزار دلار جوایز نقدی
  • هفت نفر از برندگان در زمان برگزاری جشنواره مهمان جشنواره خواهند بود.
  • در مجموع ۱۳۰ جایزه و تقدیر به بهترین عکس های ژانرهای مختلف اهدا می شود. عکس های برنده توسط برگزارکننده چاپ شده و به نمایش در می آیند

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید