هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

سینه‌ورلد دومین سینمای زنجیره‌ای جهان تعطیل شد

پس از دیزنی نوبت به سینه‌ورلد رسید

لغو پی‌درپی رویدادهای هنری در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، صنعت سرگرمی را به یکی از آسیب‌پذیرترین صنایع جهان بدل کرده است.

در حالی که هفته گذشته شرکت والت دیزنی اعلام کرد ناچار است حدود ۲۸ هزار تن از کارکنان خود در مجموعه‌های تفریحی را اخراج کند، حالا سینه‌ورلد هم گام در همین مسیر گذاشته است.

سینه‌ورلد که عنوان دومین مجوعه‌ی سینماهای زنجیره‌ای جهان را یدک می‌کشد، دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد کلیه سالن‌های نمایش خود را در امریکا و بریتانیا می‌بندد. این اتفاق منجر به بی‌کاری دست کم ۴۵ هزار نفر در این دو کشور خواهد شد. سینه‌ورلد در بخشی از بیانیه‌ی خود نوشته است:

برایمان تصمیم راحتی نبود. ما تمام توان خود را برای گشایش امن و پایدار دوباره‌ی سینماها به کار گرفتیم و از کارمندان خود که پروتکل های تازه را اجرا کردند بسیار سپاسگزاریم. [این اقدام] منجر به بازخورد مثبت بسیاری از مشتریانی شد که از سینماهای ما بازدید کرده و احساس امنیت داشتند.

ما به این واقعیت که سینماها به مدت ۲ ماه باز بودند و حتی یک نفر [در این مدت] به خاطر بازدید از سینما به کووید-۱۹ مبتلا نشد، بسیار می‌بالیم. نمی‌دانیم چگونه بگوییم که این تصمیم چقدر برای ما دشوار بوده است.

ما هم‌چنان از نزدیک در حال پایش شرایط هستیم و برنامه‌های خود را برای از سرگیری فعالیت‌ها تا زمانی که استودیوهای فیلم بتوانند خط تولید خود را به صحنه بازگردانند، اعلام می‌کنیم.

این اطمینان را به شما می‎دهیم تا به محض آن‌که سیاهه‌ای از فیلم‌ها برای نمایش نهایی شود، سینماهای خود را مانند ماه ژوئیه‌‎ی [گذشته] و با همان سطح از ایمنی باز کنیم.

این بیانیه با سپاسگزاری از فیلم‌دوستان پایان می‌یابد.

در بیانیه‌ی تازه‌ی این شرکت هیچ اشاره‌ای به زمان قطعی بازگشایی احتمالی سالن‌های نمایش فیلم نشده است.

اگرچه در این بیانیه اندک امیدی برای بازگشایی به چشم می‌خورد اما نمی‌توان از تاثیر تعطیلی ۵۳۶ سالن نمایش در آمریکا و ۱۲۷ سینمای فعال در بریتانیا چشم پوشید.

گفتنی است که پس از اعلان این بیانیه، باز هم بهای هر سهم این شرکت ۶۰ درصد کم شد. این در حالی بود که پیش‌تر هم بهای هر سهم سینه‌ورلد در مقایسه با نرخ پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی، ۸۰ درصد افت کرده بود.

سینه‌ورلد در انتظار نمایش فیلم‌های تازه

سینه‌ورلد علت گرفتن این تصمیم سخت را عدم تمایل استودیوهای بزرگ فیلم‌سازی برای آغاز نمایش فیلم‌های تجاری پرطرفداری هم‌چون فیلم تازه‌ی «جیمز باند» اعلام کرده است.

این اتفاقات در حالی رخ دادند که در ژوئیه‌ی گذشته، سالن‌های نمایش سینه‌ورلد هم‌زمان با پایان مرحله‌ی نخست قرنطینه‌ی عمومی بازگشایی شدند و امید می‌رفت تا وضعیت بهتر شود. اما با به تعویض افتادن چندباره‌ی نمایش فیلم «وقت مردن نیست» از مجموعه‌ی جیمز باند و فیلم تجاری «بیوهٔ سیاه» بحران مالی شدیدی گریبان‌گیر صنعت فیلم‌سازی شد.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید