هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

لیلا حاتمی و پیمان معادی در لیست ۵۰ بازیگر برتر جهان

نشریه معتبر هنری «ایندی وایر» در گزارش مفصلی به معرفی پنجاه بازیگر برتر سینمای جهان در دهه اخیر پرداخته و نقش هر یک را در فیلم های برگزیده بررسی کرده است.

در این سیاهه ۵۰ نفری، رتبه‌های ۳۶ و ۳۷ به ترتیب از آن لیلا حاتمی و پیمان معادی بازیگران مشهور ایرانی شده است که به دلیل حضور درخشانشان در فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در این فهرست جای گرفته‌اند.

اصغر فرهادی

به باور منتقدین «ایندی وایر» هر چند که «جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان سال ۲۰۱۲ را گرفت، ولی آن ها بازی لیلا حاتمی را نقش کلیدی فیلم دانسته و نقش آفرینی پیمان معادی را شایسته قدردانی ویژه و جداگانه ای عنوان کرده اند.

«در جدایی نادر از سیمین» لیلا حاتمی و پیمان معادی نقش زن و شوهری را بازی می کنند که دچار مشکلات خانوادگی هستند و این فیلم، اختلافات زناشویی آنها را در چهارچوب یک درامای هیجان انگیز و غیرقابل پیش بینی به تصویر می کشد.

فیلیپ سیمور هافمن

در فهرست ایندی وایر «فیلیپ سیمور هافمن» هنرمند فقید آمریکایی برای بازی فیلم «استاد» ساخته «پل توماس اندرسون» در جایگاه نخست قرار دارد.

دانیل دی-لوئیس

«کیت بلانشت» استرالیایی برای بازی در فیلم «کارول»، و «دنیل دی‌ لوئیس» آمریکایی برای بازی در فیلم «لینکلن» در رتبه های دوم و سوم درخشان ترین نقش آفرینی های دهه اخیر سینمای جهان قرار دارند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید