هنرهای تجسمی سینما تئاتر اخبار هنر موسیقی جشنواره ها رسانه تخصصی

ملکه رنجبر هنرپیشه پیشکسوت درگذشت

ملکه زنجیر بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر، امروز در ۸۱ سالگی درگذشت.

خانم رنجبر در کارنامه‌ی هنری خود سابقه‌ی بیش از شش دهه فعالیت هنری و نقش آفرینی در سینما، تلویزیون و تئاتر را داشت و یکی از به یادماندنی‌ترین آثارش ایفای نقش “خانم فرامرزی” همسر “آقا غلام ششلول بند” در سریال پرطرفدار “زیر آسمان شهر” بود.

البته حضور خانم رنجبر در حوزه هنرهای نمایشی به سالیان دور باز می‌گردد. هنگامی که پدرش عبادلله رنجبر از مهاجران قفقاز و از پایه گذاران تئاتر در ایران نقش کوزت را در تئاتر بینوایان به ملکه‌ی هشت ساله داد و به این ترتیب عنوان نخسین کوزت ایران از آن وی شد.

پس از آن در “تئاتر سعدی” به ایفای نقش پرداخت و سپس به رادیو و سرانجام تلویزیون و سینما پیوست. سریال‌ “داستان یک شهر” به کارگردانی اصغر فرهادی و نمایشنامه‌های “آرشین مالالان” و “همسایه مزاحم” از جمله کارهای تلویزیونی و تئاتری او هستند.

خانم رنجبر از سال ۱۳۹۲ به بعد فعالیتی نداشت. خانه نشین شد و از پارکینسون رنج می‌برد. فریبرز ایروانی، تنها فرزند او پیش‌ترعنوان کرده بود که مادرش به افسردگی نیز مبتلاست. ملکه رنجبر که پیش از انقلاب، کارمند شهرداری بود، چند سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بود نمی‌داند بدون حقوق بازنشستگی چگونه می‌توانست زندگی کند.

گفتنی است با توجه به شرایط ویژه‌ی کشور به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری واگیردار کرونا، خانواده‌ی خانم رنجبر تصمیم گرفته‌اند خاکسپاری این هنرمند برجسته را روز آدینه ۹ اسفندماه بدون مراسم در بهشت زهرا برگزار کنند.

تحریریه هنرگردی

نوشته های مشابه

پاسخی بدهید